Σήμερα το τηλεφωνικό δίκτυο στην Ελλάδα μετατρέπεται γενικότερα από αναλογικό σε ψηφιακό και παράλληλα από ηλεκτρικό σε οπτικό. Επίσης δεν υπάρχει σήμερα τηλεφωνικό κέντρο που να μην ελέγχεται από υπολογιστή η λειτουργία του. ΓΙαρατηρείται η εισαγωγή νέων ψηφιακών κέντρων ολοκληρωμένων υπηρεσιών (ISDN) τα οποία εκτός από την τηλεφωνία θα εξυπηρετούν με την ίδια συνδρομητική γραμμή και άλλες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες όπως data, videotex, fax, telex, internet, κ.α.
Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι να παρατηρήσει και να αναλύσει εκείνα τα σημεία στα οποία στηρήχθηκαν γενικότερα οι τηλεπικοινωνίες προκειμένου να εξελιχθούν. Έτσι το περοεχόμενο της εργασίας καλύπτει όλο το φάσμα της εξελικτικής πορείας της τηλεφωνίας ξεκινώντας από την τηλεφωνική συσκευή και τα πρώτα αναλογικά τηλεφωνικά κέντρα, μέχρι τις πλέον σύγχρονες ψηφιακές υπηρεσίες που μας προσφέρουν οι τελευταίες αρχιτεκτονικές των ψηφ. Κέντροιν και των υτπολογιστών.
Ως εκ’τούτου, παρατηρώντας κανείς με προσοχή αυτήν την ανοδική πορεία μπορεί τελικά να την βοηθήσει να εξελιχθεί περαιτέρω.