Μετρήσεις τηλεθέασης στην Ελλάδα: ανάγκη για ποσοτική εκτίμηση των προτιμήσεων του τηλεοπτικού κοινού ή εμπορευματοποίηση των ΜΜΕ

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας
Αποθετήριο :
@νάκτησις
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2009 (EL)
Μετρήσεις τηλεθέασης στην Ελλάδα: ανάγκη για ποσοτική εκτίμηση των προτιμήσεων του τηλεοπτικού κοινού ή εμπορευματοποίηση των ΜΜΕ

Γερογιάννη, Ειρήνη
Ευαγγελούση, Αριστέα

Η παρούσα εργασία ασχολήθηκε αρχικά με την ιστορική αναδρομή της σχέσης τηλεθεατών/ κοινής γνώμης / κοινό, μετρήσεων τηλεθέασης, και τα κανάλια και πως αλληλοεπηρεάζονται. Η εργασία αναφέρεται στην ίδρυση ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών που άλλαξε το τηλεοπτικό στάτους της χώρας και ενός ολόκληρου λαού με δεκάδες επιλογές καναλιών, και τέλος με την σημερινή κατάσταση με πάνω από δύο τηλεοράσεις σε κάθε σπίτι. Η έρευνα έγινε με την δημιουργία ερωτηματολογίου με ανοικτού τύπου ερωτήσεις, δέκα (10) στο σύνολο, και την αποστολή του στα εμπορικά τμήματα των έξι (6) πιο δημοφιλών τηλεοπτικών σταθμών, δηλαδή, MEGA, ANT1, ALPHA, STAR, NET, και επιπλέον στην AGB, την μοναδική εταιρία μετρήσεων τηλεθεάσεων στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, οι ερωτήσεις ήταν ποιοτικής φύσεως, και ασχολήθηκαν με την τηλεθέαση και πως αυτή επηρεάζει τους τηλεθεατές, και πως επιδρά στα κανάλια και στις εκπομπές τους. Τα συμπεράσματα, εν συντομία, ήταν ότι υπήρχε η τάση μίας αλληλεξάρτησης μεταξύ διαφημιζόμενων και καναλιών αλλά τον πρώτο λόγω σε αυτό το είχαν οι τηλεοπτικοί σταθμοί, αυτοί κυρίως αποφάσιζαν ποιο πρόγραμμα θα κρατήσουν ή όχι, σίγουρα με επηρεασμό από το μέγεθος της τηλεθέασής του. Η ΝΕΤ δεν έδειξε να επηρεάζεται ιδιαίτερα, αφού δήλωσε ότι έχει φιλοσοφία ποιοτικού προγράμματος, αλλά και υψηλής τηλεθέασης χρησιμοποιώντας σαν κράχτες ποδοσφαιρικούς αγώνες και σόου όπως η Eurovision υψηλού ενδιαφέροντος. Επιπλέον, η δραστηριοποίηση παραπάνω εταιριών μέτρησης τηλεθέασης στον Ελλαδικό χώρο μάλλον κρίνεται ευπρόσδεκτο. Τέλος, αναλύεται η εκπομπή Κουτί της Πανδώρας του Κώστα Βαξεβάνη, που αποτέλεσε σημαντική βοήθεια για αυτήν την εργασία. Στην εκπομπή παρουσιάστηκε η μετοχική σύνθεση της AGB Hellas, και διαφάνηκε η άμεση εμπλοκή διαφημιζόμενων εταιριών και εταιρίας μετρήσεων τηλεθεάσεων. Παρατίθεται επίσης το σχετικό Εισαγγελικό Πόρισμα.

Thesis
NonPeerReviewed

Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Ελλάδα
Τηλεόραση

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2009


cc_by_nc_nd



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.