Ο γονεϊκός ρόλος στην παιδική διαφήμιση

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας
Αποθετήριο :
@νάκτησις
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2009 (EL)
Ο γονεϊκός ρόλος στην παιδική διαφήμιση

Κώτση, Ελένη
Σταματινού, Ελευθερία

Με αυτή την έρευνα θα γίνει αναφορά στον "κόσμο" της διαφήμισης. Μέσα από την ιστορία της παιδικής διαφήμισης θα αναφερθούν οι τεχνικές που χρησιμοποιούν οι διαφημίσεις και τις επιδράσεις τους στα παιδιά, σε σχέση με τον γονεϊκό ρόλο. Πιο συγκεκριμένα, θα μελετηθεί ο τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται τα παιδιά τις διαφημίσεις, τις αρνητικές επιπτώσεις που έχουν εκείνες και με ποιόν τρόπο μπορούν να παρέμβουν οι γονείς για να τα βοηθήσουν να τις αντιμετωπίσουν. Θα αναφερθούμε στον στόχο των διαφημίσεων που δεν είναι άλλος από το να πείσουν τα παιδιά να προβούν στην αγορά προϊόντων. Εκτός αυτού όμως, στις διαφημίσεις καταλογίζονται μια σειρά από προβλήματα, για παράδειγμα, προάγουν την παχυσαρκία και τη βία, δημιουργούν διαμάχες μεταξύ γονέων - παιδιών, τα εθίζουν στον καπνό και το αλκοόλ, τους καλλιεργούν υλιστικές τάσεις και προβάλλουν λανθασμένες αξίες και πρότυπα στα παιδιά, που αναπόφευκτα επηρεάζουν την ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη. Παράλληλα, γίνεται αναφορά για το πώς προετοιμάζονται τα παιδιά να γίνουν καταναλωτές και το πώς επιδρούν οι διαφημίσεις προς αυτή την κατεύθυνση, ως παράγοντας διαμόρφωσης της καταναλωτικής τους κουλτούρας. Ωστόσο, θα γίνει αναφορά στη λεπτομερή εξέταση των επιπτώσεων που έχουν οι διαφημίσεις στα παιδιά ανάλογα με την ηλικία στην οποία βρίσκονται, έχοντας σαν οδηγό τη θεωρία νοητικής ανάπτυξης του Piaget, ώστε να δώσουμε απαντήσεις για το πώς πρέπει να θωρακίσουν οι γονείς την άμυνα των παιδιών τους απέναντι στις διαφημίσεις, για να τα βοηθήσουν να στέκονται κριτικά απέναντι σ’αυτές και τα ΜΜΕ γενικότερα. Προς αυτή την κατεύθυνση μας βοήθησαν οι απαντήσεις του ερωτηματολογίου μας, από όπου αντλήσαμε τα απαραίτητα στοιχεία, τα αναλύσαμε και οδηγηθήκαμε στα συμπεράσματά μας.

Thesis
NonPeerReviewed

Διαφήμιση

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2009


cc_by_nc_nd



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.