Περιπτώσεις καταστρατήγησης των καταναλωτικών δικαιωμάτων του πολίτη από τις πρακτικές των απευθείας πωλήσεων : case study

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας
Αποθετήριο :
@νάκτησις
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)
Περιπτώσεις καταστρατήγησης των καταναλωτικών δικαιωμάτων του πολίτη από τις πρακτικές των απευθείας πωλήσεων : case study

Βλάμη, Παναγιώτα

Η παρούσα εργασία πραγματεύεται παραδείγματα διαφημίσεων που διαφοροποιούνται από την νόμιμη φόρμα που επιβάλλει η κείμενη νομοθεσία και οι κανόνες προστασίας των δικαιωμάτων του καταναλωτή στην χώρα μας. Η θέσπιση και η τήρηση κανόνων δεοντολογίας και ηθικής συμπεριφοράς στην επικοινωνία είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα που απασχολεί τους επαγγελματίες του κλάδου σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι αυτονόητο ότι είναι στο συμφέρον όλων των πλευρών στο εμπορικό τρίγωνο ο καταναλωτής να εμπιστεύεται τα μηνύματα που απευθύνονται σε αυτόν και να θεωρεί ότι είναι θεμιτά και δεν παραπλανούν. Ως εκ τούτου, ο κλάδος έχει προχωρήσει εδώ και πολύ καιρό σε κινήσεις αυτοδέσμευσής του σε θέματα δεοντολογίας. Παρά το γεγονός ότι τα συστήματα αυτοδέσμευσης παγκοσμίως διαφέρουν μεταξύ τους, η βασική αρχή παραμένει πάντοτε η ίδια. Η νομοθεσία λοιπόν λέει ότι οι διαφημίσεις πρέπει να είναι νόμιμες, ευπρεπείς, έντιμες και να λένε την αλήθεια, να δημιουργούνται με πνεύμα κοινωνικής ευθύνης και να είναι σύμφωνες με τις αρχές του θεμιτού ανταγωνισμού, όπως είναι γενικά παραδεκτός στο εμπόριο. Όσον αφορά στην εφαρμογή των αρχών αυτών, η λειτουργία της αυτοδέσμευσης -δοκιμασμένη με επιτυχία σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε πολλές άλλες χώρες του κόσμου- προσφέρει στον καταναλωτή μια γρήγορη, ευέλικτη, ανέξοδη και αποτελεσματική λύση για την τήρηση της δεοντολογίας της επικοινωνίας.

Thesis
NonPeerReviewed

Καταναλωτές - Προστασία - Δίκαιο και νομοθεσία
Διαφήμιση

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2007


cc_by_nc_nd



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.