Δικαιώματα και υποχρεώσεις καταναλωτών και ο ρόλος των καταναλωτικών οργανώσεων

This item is provided by the institution :
TEI of West Macedonia   

Repository :
@naktisis   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Δικαιώματα και υποχρεώσεις καταναλωτών και ο ρόλος των καταναλωτικών οργανώσεων

Παπαδοπούλου, Χριστίνα

doctoral
Thesis (BSc)
Thesis

2006

2006


Έτσι μέσω της ανασκόπησης θέλησα να προσεγγίσω σε πιο βαθμό διασφαλίζεται και επιτυγχάνεται αυτή η επιθυμία των καταναλωτών. Επομένως το βάρος της έρευνας μου είχε δύο κεντρικούς άξονες: α) Αν το νομοθετικό πλαίσιο είναι επαρκές και αν υπάρχουν τα κατάλληλα μέτρα πολιτικής επειδή οι νέες συνθήκες στην παγκόσμια οικονομία όσο και οι εξελίξεις σε επίπεδο τεχνολογίας καθιστούν δύσκολη την αυτοπροστασία των καταναλατών, β) Κατά πόσο οι καταναλωτές λαμβάνουν την απαιτούμενη πληροφόρηση, ενημέρωση και εκπαίδευση (από της καταναλωτικές οργανώσεις). Η συλλογή των στοιχείων μου έδειξε πως η Ελλάδα είναι μια υπανάπτυκτη χώρα από τη σκοπιά της προστασίας του καταναλωτή. Στην υπόλοιπη Ευρώπη υπάρχει περισσότερος χώρος για δράση καταναλωτικών οργανώσεων και για αντίστοιχες πρωτοβουλίες. Βέβαια υπάρχουν ρυθμίσεις νομοθετικές, αυτό που λείπει είναι η εφαρμογή τους. Επομένως ο καταναλωτής σήμερα πρέπει να κάνει έρευνα αγοράς, να διαθέτει επαγρύπνηση και ετοιμότητα για καταγγελία σε περίπτωση καταπάτησης των δικαιωμάτων του. Οι 59 καταναλωτικές οργανώσεις που υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα είναι μάλλον πολλές σε αριθμό και λίγες σε παρέμβαση παρά τις μεμονωμένες φιλότιμες προσπάθειες. Η δυσλειτουργία όμως των καταναλωτικών οργανώσεων έχει πολύπλευρες συνέπειες γιατί όχι μόνο

Κ > Καταναλωτές - Προστασία - Δίκαιο και νομοθεσία

Καταναλωτές - Προστασία - Δίκαιο και νομοθεσία

Greek

Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας > Τμήμα Λογιστικής (Κοζάνη)
ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)