Η μεγάλη αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων στο δρόμο και οι μεγάλες διανυόμενες αποστάσεις έχουν ως αποτέλεσμα την πυκνότερη κίνηση. Επίσης η χρήση ισχυροτέρων κινητήρων δίδει τη δυνατότητα ακόμη και σε μικρότερα αυτοκίνητα να αναπτύξουν πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες. Αποτέλεσμα των όσων αναφέρθηκαν παραπάνω είναι και η αύξηση των ατυχημάτων. Η επί τοις εκατό συχνότητα ατυχημάτων από πρόσκρουση είναι: Μετωπική σύγκρουση 60% και οπίσθια 15%. Τα υπόλοιπα ατυχήματα αφορούν τις πλευρικές συγκρούσεις και αντιστοιχούν σε ποσοστό 25%. Σήμερα επενδύονται τεράστια ποσά από τις κατασκευαστικές εταιρίες για τη βελτίωση της ασφάλειας του αυτοκινήτου. Τα συστήματα αυτά έχουν στόχο τη μείωση της πιθανότητας ατυχήματος, αλλά και σε περίπτωση που αυτό συμβεί, ο κίνδυνος τραυματισμού οδηγού και επιβατών να είναι ελάχιστος. Βέβαια τον πρώτο ρόλο σ’ ένα «σενάριο» ατυχήματος εξακολουθεί να έχει ο ανθρώπινος παράγοντας.