Ο κρόκος Κοζάνης ανήκει στην κατηγορία των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών και η σπιρουλίνα στην κατηγορία των φαρμακευτικών φυτών και προϊόντων αλιείας. Ο κρόκος αποτελεί ένα πολύτιμο και ταυτόχρονα σπάνιο βότανο που καλλιεργείται στην Κοζάνη από τον 17ο αιώνα και χρησιμοποιείται στα τρόφιμα, βαφική, ζαχαροπλαστική και στα καλλυντικά. Το εμπόριο του κρόκου βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα και οι εξαγωγές αυξάνονται συνεχώς όλο και περισσότερο. Από την άλλη πλευρά, η σπιρουλίνα είναι ένα καινούργιο προϊόν για τον καταναλωτή με πολλές ευεργετικές ιδιότητες για τον άνθρωπο και το εμπόριο του ακόμα υστερεί στις εξαγωγές καθώς η παραγωγή είναι μικρή και έχει περιοριστεί στην εγχώρια αγορά. Η παρούσα εργασία θα επικεντρωθεί στην εξέταση του εξαγωγικού μάρκετινγκ για την περίπτωση του Αναγκαστικού Συνεταιρισμού Κοζάνης και για τα προϊόντα κρόκου καθώς επίσης και για την εταιρεία παραγωγής σπιρουλίνας ΑΛΓΗ Α.Ε.Γ.Ε., με ιδιαίτερη έμφαση στις στρατηγικές μάρκετινγκ. Σκοπός του εξαγωγικού μάρκετινγκ είναι να αναλύσει τις στρατηγικές στόχευσης της αγοράς, τους στόχους και την πολιτική τιμολόγησης, τον σχεδιασμό προώθησης και δικτύων διανομής καθώς και την στρατηγική ανάπτυξη των προϊόντων.