Η παγκόσμια αγορά ελαιόλαδου και οι εξαγωγικές δυνατότητες των ελληνικών επιχειρήσεων στη διεθνή αγορά

RDF 

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας
Αποθετήριο :
@νάκτησις
δείτε την καρτέλα τεκμηρίου
μέσα από τον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα *
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Σημασιολογικός εμπλουτισμός/ομογενοποίηση από το EKT

2010 (EL)
Η παγκόσμια αγορά ελαιόλαδου και οι εξαγωγικές δυνατότητες των ελληνικών επιχειρήσεων στη διεθνή αγορά

Γαζέτη, Αικατερίνη
Τούλα, Ελένη

Στην παρούσα μελέτη παρουσιάζονται και αναλύονται οι συνθήκες που επικρατούν στην παγκόσμια αγορά του ελαιολάδου καθώς και οι εξαγωγικές δυνατότητες των ελληνικών επιχειρήσεων στη διεθνή αγορά. Αναλυτικότερα στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η ιστορική αναδρομή της ελαιοκαλλιέργειας, της καταγωγής της, όπου αναφέρονται οι κίνδυνοι που απειλούν το ελαιόλαδο, η παραγωγή και η τυποποίησή του. Στο δεύτερο κεφάλαιο, παρουσιάζεται το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιολάδου, οι εργασίες που ανέλαβε, οι σκοποί του καθώς και οι διεθνείς Συμφωνίες για το ελαιόλαδο. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στην Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ) και στην εξέλιξή της σε Νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική, η οποία αποτελείται από διάφορους κανόνες και ρυθμίσεις που διέπουν τις γεωργικές δραστηριότητες στην Ευρωπαϊκή Ένωση και υφίσταται εδώ και πάνω από 40 χρόνια. Στο τρίτο κεφάλαιο, βλέπουμε πως κινείται το ελαιόλαδο στην παγκόσμια αγορά αναγράφοντας την παραγωγή και την κατανάλωση του ελαιολάδου καθώς και την εξέλιξη του σε κάποιες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και σε τρίτες χώρες αναλυτικά. Στο τέταρτο κεφάλαιο, παρουσιάζονται οι εξαγωγές του ελληνικού ελαιολάδου σε χώρες με ικανοποιητικό ποσοστό εισαγωγών για το ελληνικό ελαιόλαδο, ενώ υπάρχουν και οι ανταγωνίστριες χώρες (Ιταλία, Ισπανία) οι οποίες καταλαμβάνουν μεγάλο ποσοστό που αφορούν τις εξαγωγές τους σ’ αυτές τις χώρες. Επί προσθέτως, στο πέμπτο κεφάλαιο, σας παρουσιάζουμε κάποιες από τις ελληνικές επιχειρήσεις ελαιολάδου οι οποίες έχουν την δυνατότητα να εξάγουν το ελληνικό ελαιόλαδο και ιδιαίτερα το χύμα ελαιόλαδο το οποίο κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα. Τέλος, στο έκτο κεφάλαιο αναφερόμαστε στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος στη παγκόσμια αγορά λόγω των ανταγωνιστριών χωρών (Ιταλία, Ισπανία), με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν περιθώρια για την εξάπλωση του ελληνικού ελαιολάδου σε περισσότερες χώρες. Ακόμη, σας παρουσιάζουμε προτάσεις και μέτρα για την επίλυση των προβλημάτων αυτών. Από τη προσπάθειά της μελέτης μας και με βάση στατιστικών στοιχείων συμπεραίνουμε ότι η αγορά του ελαιολάδου στην Ελλάδα θεωρείται πλέον ώριμη και κατά συνέπεια η ανάπτυξη του κλάδου ανέκαμψε κυρίως μέσω των εξαγωγών. Η εγχώρια παραγωγή αναμένεται να ανακάμψει ακόμη.

Thesis
NonPeerReviewed

Εξαγωγικές επιχειρήσεις - Ελλάδα
Ελαιόλαδο

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2010


cc_by_nc_nd



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.