Οι διατροφικές συνήθειες και η υγιεινή διατροφή αποτελούν αντικείμενο μεγάλου ενδιαφέροντος γεγονός που εξηγείται από την αύξηση των προβλημάτων υγείας όπως οι καρδιακές ασθένειες και η χαμηλή ποιότητα των διατροφικών συνηθειών (Krystallis & Ness, 2005). Για αυτό το λόγο, μεγάλο μέρος των καταναλωτών έχει δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για τις τροφές που καταναλώνει γεγονός που έχει οδηγήσει στην ανάπτυξη της αγοράς του ελαιόλαδου. Η Ελλάδα κατέχει την τρίτη θέση στην παραγωγή ελαιολάδου παγκοσμίως μετά την Ισπανία και την Ιταλία (International Olive Oil Council, 2011) παρά ταύτα υπάρχουν ακόμα μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης σε εθνικό αλλά και διεθνές επίπεδο. Στην ανάπτυξη αυτή πολύ συμαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι στρατηγικές μάρκετινγκ και επικοινωνίας της εκάστοτε επιχείρησης και είναι γεγονός πως το επίπεδο χρήση και εφαρμογής τους συνδέεται άμεσα με την απόδοση της εταιρίας. Σχετικές έρευνες έχουν γίνει σε αρκετούς κλάδους, διαφόρων δραστηριοτήτων όπως ο τουρισμός, παρά ταυτα παρόμοια προσέγγιση για τη χρήση του μάρκετινγκ και των στρατηγικών επιλογών δεν έχει γίνει στον κλάδο του ελαιόλαδου και συγκεκριμένα στον Ελληνικό χώρο.
Επομένως, η παρούσα εργασία αφού παρουσιάσει την βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικά με τη σχέση των στρατηγικών μάρκετινγκ και επικοινωνίας με την απόδοση των επιχειρήσεων, συνεχίζει με την ανάλυση του κλάδου και συγκεκριμένα με την ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος και του ανταγωνισμού και τέλος με την διενέργεια έρευνας πρωτογενών στοιχείων για την εξακρίβωση του επιπέδου χρήσης των στρατηγικών μάρκετινγκ και επικοινωνίας από τις επιχειρήσεις πώλησης ελαιόλαδου στο Νομό Λέσβου και η πιθανή συσχέτιση τους με την συνολική απόδοση της επιχειρήσης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου, σε δείγμα 37 επιχειρήσεων πώλησης ελαιόλαδου που εδρεύουν στο Νομό Λέσβου και μεταξύ άλλων βρέθηκε πως το επίπεδο χρήσης των στρατηγικών μάρκετινγκ και επικοινωνίας σχετίζεται θετικά με την απόδοση των επιχειρήσεων (στην αγορά αλλά και την οικονομική απόδοση) καθώς επίσης και με τα έτη λειτουργίας μίας επιχείρησης.
Ε > Ελαιόλαδο
Μ > Μάρκετινγκ
Σ > Στρατηγικός σχεδιασμός
Social Sciences ▶ Media and Communications Media
(EN)
Μάρκετινγκ
Στρατηγικός σχεδιασμός
Ελαιόλαδο
Greek
Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)