Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την διεθνή εξωστρέφεια των ελληνικών οινοποιητικών επιχειρήσεων καθώς και τις στρατηγικές τους σχέσεις. Η συνεχιζόμενη ένταση της ύφεσης και της οικονομικής κρίσης επηρέασαν αρνητικά τους οικονομικούς δείκτες του κλάδου της ελληνικής οινοποιίας, οι οποίοι μέσα στην τελευταία πενταετία επιδεινώθηκαν.
Η συρρίκνωση της καταναλωτικής ζήτησης οδήγησε στην περαιτέρω υποχώρηση των πωλήσεων ελληνικών κρασιών στην εσωτερική αγορά. Οι εξαγωγές δεν είναι πλέον πραγματικά μια στρατηγική επιλογή, αλλά αναγκαιότητα για τις επιχειρήσεις οίνου.
Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί μία τάση για διεθνή εξωστρέφεια από τις ελληνικές οινοποιητικές επιχειρήσεις. Αν και έχει μειωθεί η παραγωγή του ελληνικού οίνου, υπάρχει μια στροφή προς την εμφιάλωση ανώτερου ποιοτικά κρασιού και εξαγωγή του καθώς και μια στενότερη συνεργασία μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου.
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να δούμε από τι εξαρτάται η ανάπτυξη των επιχειρήσεων αυτών, η αποδοτικότητά τους καθώς και η απόδοση των εξαγωγών τους.