Στον τομέα της συμπεριφοράς του καταναλωτή μελετάται ο τρόπος με τον οποίο τα άτομα, οι ομάδες και οι οργανισμοί επιλέγουν, αγοράζουν, χρησιμοποιούν και διαθέτουν αγαθά, υπηρεσίες, ιδέες ή εμπειρίες για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τις επιθυμίες τους
Οι κατηγορίες της αγοραστικής συμπεριφοράς με βάση τον βαθμό ανάμειξης του αγοραστή και την έκταση των διαφορών ανάμεσα στις διάφορες μάρκες διακρίνονται σε συνηθισμένη αγοραστική συμπεριφορά (κατά την οποία η καταναλωτές αγοράζουν καθημερινά πολλά προϊόντα χωρίς μεγάλη περίσκεψη), σε αναζήτησης ποικιλίας (κατά την οποία οι καταναλωτές αλλάζουν μάρκα λόγο ποικιλίας) , σε ελάττωση της ασυμφωνίας χαρακτήρων (κατά την οποία ο καταναλωτής συμμετέχει σημαντικά στην αγορά και επιδιώκει να μην έχει γνωστική ασυμφωνία ή να την μειώσει στο ελάχιστο για την απόφαση του) , σε πολύπλοκη αγοραστική συμπεριφορά (κατά την οποία η αγορά ενός προϊόντος έχει έναν υψηλό βαθμό πολυπλοκότητας που επιδιώκεται η κάλυψη του) και τέλος σε αγοραστική συμπεριφορά αντιμετώπισης του αγνώστου (κατά την οποία οι αγοραστές θέλουν να αγοράσουν προϊόντα που η φύση τους, η λειτουργία τους και άλλα χαρακτηριστικά τους είναι άγνωστα) .