Η ευρεία διάδοση του διαδικτύου και ιδίως των υπηρεσιών του παγκόσμιου ιστού έχουν οδηγήσει τον ιδιωτικό κυρίως τομέα στην αξιοποίησή τους για την προβολή του. Η διαδικτυακή διαφήμιση παρέχεται σε πολλές μορφές και κατακλύζει τους χρήστες του διαδικτύου. Ένα σημαντικό θέμα είναι η στάση του κοινού και ιδίως των νέων – ψηφιακών ιθαγενών, απέναντι σε αυτή, όπως αναδεικνύει η σχετική βιβλιογραφία.
Στόχος της εργασίας είναι η διερεύνηση της στάσης φοιτητών απέναντι στη διαδικτυακή διαφήμιση, στο είδος της διαδικτυακής διαφήμισης που προτιμούν, καθώς και της ανίχνευσης της αποτελεσματικότητας της.
Διεξήχθη εμπειρική μελέτη με ερωτηματολόγιο σε 100 φοιτητές και φοιτήτριες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι διαδικτυακές διαφημίσεις ούτε κεντρίζουν ιδιαίτερα το ενδιαφέρον των ερωτηθέντων ούτε χαίρουν ιδιαίτερης εκτίμησης. Ιδιαίτερα ενοχλητικά θεωρούνται τα μηνύματα πλήρους οθόνης σε αντίθεση με τις διαδικτυακές διαφημίσεις (π.χ. στο youtube) που θεωρούνται πιο ενδιαφέρουσες από όλα τα είδη διαφήμισης που εμφανίζονται στο διαδίκτυο.
Βασικό στοιχείο που αναδεικνύει η εργασία είναι ότι τα περισσότερα υποκείμενα δεν προτιμούν το διαδίκτυο για τις αγορές τους, αφού οι περισσότεροι δεν προβαίνουν ποτέ ή πραγματοποιούν σπάνια διαδικτυακές αγορές. Επίσης, το φύλο σχετίζεται τόσο με τις διαδικτυακές αγορές όσο και με τις ώρες περιήγησης στον παγκόσμιο ιστό, με τους άνδρες να πραγματοποιούν συχνότερα αγορές και να αφιερώνουν πολύ περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο συγκριτικά με τις γυναίκες.
Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι τα υποκείμενα που αφιερώνουν αρκετές ώρες περιηγούμενα στο διαδίκτυο είναι περισσότερο πιθανό να παίρνουν μέρος σε κληρώσεις και διαγωνισμούς.
Ε > Επικοινωνία - Τεχνολογικές καινοτομίες
Δ > Διαδίκτυο (Internet)
Δ > Διαφήμιση
Π > Προϊόντα - Μάρκετινγκ
Π > Πληροφορική - Τεχνολογία
Δ > Διαδικτυακό μάρκετινγκ
Social Sciences ▶ Media and Communications Media
(EN)
Προϊόντα - Μάρκετινγκ
Πληροφορική - Τεχνολογία
Διαφήμιση
Διαδικτυακό μάρκετινγκ
Διαδίκτυο (Internet)
Επικοινωνία - Τεχνολογικές καινοτομίες
Greek
Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)