Η ελληνική αγορά μακεδονικού χαλβά και οι εφαρμογές του εξαγωγικού μάρκετινγκ στην ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά

RDF 

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας
Αποθετήριο :
@νάκτησις
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Σημασιολογικός εμπλουτισμός/ομογενοποίηση από το EKT

2016 (EL)
Η ελληνική αγορά μακεδονικού χαλβά και οι εφαρμογές του εξαγωγικού μάρκετινγκ στην ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά

Κούτρου, Γαρυφαλλία-Άννα

Ο χαλβάς, με τη χαρακτηριστική του μυρωδιά, πρωτοεμφανίστηκε τον 13ο αιώνα και είναι αραβικής προέλευσης. Στην Ελλάδα συνδέεται με την περίοδο της σαρακοστής και είναι προϊόν μεγάλης διατροφικής αξίας. Παρασκευάζεται από τον πολτό του σουσαμιού (ταχινιού) με φυσικές ζαχαρούχες γλυκαντικές ύλες. Η μεγαλύτερη κατανάλωση του παρατηρείται σε χώρες των οποίων οι κάτοικοι είναι εξοικειωμένοι με τη μεσογειακή διατροφή. Όσον αφορά την παραγωγή του, εξακολουθεί να παρασκευάζεται εξίσου παραδοσιακά, όπως και πριν από 76 χρόνια. Η Αφοί Χαΐτογλου ιδρύθηκε το 1924 στη Θεσσαλονίκη και αποτελεί μέχρι σήμερα μια αμιγώς ελληνική οικογενειακή επιχείρηση. Η εγχώρια παραγωγή χαλβά καλύπτει τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς τροφοδοτώντας παράλληλα και τις αγορές του εξωτερικού. Επειδή η Ελλάδα δεν είναι αυτάρκης σε σουσάμι, η εισαγωγή του γίνεται από το Σουδάν και την Αιθιοπία όπου η εν λόγω εταιρεία εποπτεύει τις μεθόδους καλλιέργειας με σύγχρονα μέσα. Οι τρόποι προώθησης του προϊόντος από την εταιρεία Χαΐτογλου ποικίλουν και στόχο έχουν στην διατήρηση των υπαρχόντων πελατών και στην προσέλκυση νέων, στην προτροπή των καταναλωτών για δοκιμή καινοτόμων προϊόντων, και στην ενίσχυση της εικόνας του προϊόντος. Η εταιρεία είναι γνωστή για την ποιότητα των πρώτων υλών των προϊόντων της, γεγονός που εξηγεί τη σχέση εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές και την καθιστά πρωτοπόρα στην εγχώρια αγορά. Για τους παραπάνω λόγους, καθώς επίσης και εξαιτίας της υιοθέτησης μιας πιο υγιεινής διατροφής τα τελευταία χρόνια από τους καταναλωτές, παρατηρείται σημαντική άνοδος της κατανάλωσης των παραγόμενων προϊόντων, ακόμα και σε περιόδους εκτός νηστείας. Ωστόσο η μεγάλη άνοδος των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει προκαλέσει την ανησυχία των επιχειρήσεων όλων των κατηγοριών, εν μέσω οικονομικής κρίσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα αυτά λόγω της χαμηλότερης τιμής.

Thesis
NonPeerReviewed

Διεθνές μάρκετινγκ
Εξαγωγές - Ελλάδα
Εξαγωγικές επιχειρήσεις - Ελλάδα

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2016


cc_by_nc_nd



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.