Η διαμόρφωση της καταναλωτικής γνώμης μέσω των ΜΜΕ

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας
Αποθετήριο :
@νάκτησις
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2016 (EL)
Η διαμόρφωση της καταναλωτικής γνώμης μέσω των ΜΜΕ

Βαγιάτη, Μαρία

Από αρχαιοτάτων χρόνων η έννοια της επικοινωνίας διαδραμάτιζε ζωτικό ρόλο στην ανθρώπινη κοινωνία. Η ανάγκη για άμεση και γρήγορη μετάδοση πληροφοριών σε μεγάλο κοινό, γέννησε την γραφή και μετέπειτα τον τύπο και τα υπόλοιπα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Η επικοινωνία ήταν λοιπόν το έναυσμα και η πρακτική ανάγκη δημιουργίας όλων των μέσων μαζικής επικοινωνίας. Από την αρχαιότητα και τον «κήρυκα» που περιδιάβαινε την αρχαία Αγορά μέχρι και το διαδίκτυο στις μέρες μας. Η ενημέρωση και η μετάδοση των πληροφοριών με την βοήθεια της τεχνολογίας έχει αλλάξει την καθημερινή ζωή των ανθρώπων και τον τρόπο που λαμβάνουν την γνώση και τις απαραίτητες πληροφορίες στην καθημερινότητα τους. Η τεράστια επιρροή των μέσων αυτών στον άνθρωπο, δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη από τους διαφόρους οργανισμούς που πλέον μπορούν εύκολα να επηρεάσουν μεγάλες ομάδες του πληθυσμού. Η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, το διαδίκτυο, ο τύπος και όλα τα ΜΜΕ κατακλύζονται καθημερινά από διαφημίσεις όπως και κάθε χώρος και κάθε εκδήλωση πολιτιστική και αθλητική. Τα επιτελεία μάρκετινγκ και διαφήμισης για να προβάλλουν τα μηνύματά τους και για να πετύχουν το στόχο τους (αύξηση των πωλήσεων) αξιοποιούν όλα τα καλλιτεχνικά μέσα και όλα τα μέσα πειθούς. Το πιο άμεσο αποτέλεσμα των τακτικών αυτών υπήρξε ο καταναλωτισμός, δηλαδή κατανάλωση για την κατανάλωση. Ο καταναλωτισμός εκδηλώνεται μέσα από άσκοπες αγορές και επεκτείνεται σε κάθε δραστηριότητα του ανθρώπου. Ο σύγχρονος άνθρωπος θέλει να καταναλώνει χωρίς ψυχική και πνευματική σχέση ταξίδια, βιβλία, τέχνη και κάθε δραστηριότητα που του προβάλλονται μέσα από τα ΜΜΕ. Η σύνδεση μεταξύ των ΜΜΕ της διαφήμισης, του μείγματος μάρκετινγκ και προώθησης των επιχειρήσεων και οι καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών στις μέρες μας είναι αδιαμφισβήτητη και τεράστια. Αυτός είναι και ο σκοπός και ο στόχος της παρούσας πτυχιακής μας εργασίας να ανακαλύψουμε την αλληλεπίδραση αυτή και μέσα από την κατάλληλη βιβλιογραφική προσέγγιση και να την αιτιολογήσουμε.

Thesis
NonPeerReviewed

Καταναλωτές
Διαφήμιση
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Ελλάδα
Καταναλωτική συμπεριφορά

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας (EL)
TEI of West Macedonia (EN)

2016


cc_by_nc_nd



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.