Στην παρούσα πτυχιακή εργασία μελετάται η διαδικασία επίλυσης του γνωστού παιχνιδιού «Ναρκαλιευτής» με τεχνικές τεχνητής νοημοσύνης. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι ένας ραγδαία αναπτυσσόμενος κλάδος της πληροφορικής ο οποίος μελετά τους τρόπους προσομοίωσης της ανθρώπινης νοημοσύνης με τεχνητά μέσα. Αν και ακόμα δεν έχει καταστεί εφικτή η πλήρης προσομοίωση της ανθρώπινης συμπεριφοράς, έχει επιτευχθεί αρκετά μεγάλη πρόοδος και η τεχνητή νοημοσύνη έχει βρει αρκετές εφαρμογές στις δραστηριότητες του ανθρώπου, ακόμα και στην καθημερινότητα του.
Για την σχεδίαση και υλοποίηση του αλγορίθμου επίλυσης μελετήθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν δυο είδη αλγορίθμων, ο Δυναμικός Προγραμματισμός και οι Άπληστοι Αλγόριθμοι. Με βάση αυτούς αναπτύχθηκε ένας αποδοτικός αλγόριθμος επίλυσης του παιχνιδιού με ικανοποιητικά αποτελέσματα. Η υλοποίηση του αλγορίθμου έγινε ακολουθώντας την αντικειμενοστραφή σχεδίαση σε γλώσσα προγραμματισμού Java.