Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως σκοπό να προσεγγίσει την έννοια της εκπαιδευτικής διοίκησης. Να διερευνήσει τον τρόπο που ασκείται η διοίκηση στις σχολικές μονάδες, τα διοικητικά προσόντα και τις δεξιότητες που πρέπει να έχει ένας διευθυντής σχολείου καθώς και τα κριτήρια αξιολόγησης και επιλογής του. Γίνεται μια ιστορική αναδρομή στο νομοθετικό πλαίσιο των κριτηρίων επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων, ώστε να γίνει μια σύγκριση των παρελθόντων νόμων με τους νέους και να εξεταστεί η σκοπιμότητα και η διαφάνεια αυτών των νόμων. Τελικό συμπέρασμα είναι ότι το σύστημα επιλογής των διευθυντών σχολικών μονάδων ανέκαθεν αποτελούσε πεδίο ανταγωνισμού, αλλά και σύνθεσης πολιτικών και συνδικαλιστικών προσδοκιών. Η μετάβαση από κυβέρνηση σε κυβέρνηση οδηγεί αυτόματα σε αλλαγή του συστήματος χωρίς να υφίσταται κάποιο μακροπρόθεσμο σχέδιο που να προσβλέπει σε μια δίκαιη, αντικειμενική και αποτελεσματική επιλογή.