δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Έρευνα για το βαθμό αξιοποίησης των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση με στόχο τον κριτικό γραμματισμό
Η γρήγορη εξάπλωση των ΤΠΕ και οι αλλαγές που επέφεραν στον τομέα της εκπαίδευσης έχει φέρει αντιμέτωπα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα με προκλήσεις τις οποίες πρέπει να αντιμετωπίσουν.
Με γνώμονα τη Διεθνή βιβλιογραφία, κύριος στόχος του θεωρητικού μέρους είναι να αναλυθεί ο όρος των ΤΠΕ, οι χρονολογικές φάσεις ενσωμάτωσης και χρήσης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία, οι νέοι τρόποι και μέθοδοι διδασκαλίας, τα εργαλεία της διδασκαλίας και η σχέση των ΤΠΕ με το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Στη συνέχεια γίνεται προσπάθεια παρουσίασης της έννοιας του γραμματισμού και δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο είδος του κριτικού γραμματισμού διότι απασχολεί ικανό μέρος του ερευνητικού μέρους της πτυχιακής εργασίας και παρακάτω αναλύεται ο ρόλος που διαθέτει ο εκπαιδευτικός σε θέματα αξιοποίησης των ΤΠΕ.
Αμέσως μετά ακολουθεί το εμπειρικό μέρος, όπου παρατίθεται η ποιοτική έρευνα στο πλαίσιο της οποίας παραχωρήθηκαν συνεντεύξεις από 14 φοιτητές του Τμήματος Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας προκειμένου να διερευνηθεί αν γίνεται αξιοποίηση των ΤΠΕ στη σχολή και κατά πόσο στοχεύουν στην κριτική προσέγγιση των ψηφιακών μέσων.
Βάσει των συμπερασμάτων που προέκυψαν, εκτιμάται πως έχει επιτευχθεί ο βασικός σκοπός που τέθηκε εξ αρχής. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα προσπαθούν να αξιοποιήσουν τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα ψηφιακά μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Από τις συνεντεύξεις σημειώνεται συμπερασματικά πως τα υποκείμενα της έρευνας χρησιμοποιούν σε ικανοποιητικό βαθμό τις ΤΠΕ και απέκτησαν σημαντικά οφέλη από την αξιοποίηση τους. Επίσης, δήλωσαν πως η διδασκαλία των μαθημάτων στόχευε και στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και δεν εστίαζε μόνο στην κατανόηση του γνωστικού αντικειμένου των ψηφιακών μέσων.
Τέλος, παρουσιάζονται οι περιορισμοί της έρευνας και ορισμένες προτάσεις που κρίνεται πως συμβάλλουν σημαντικά στην βελτίωση της παρούσας μελέτης.
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Έρευνα για το βαθμό αξιοποίησης των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση με στόχο τον κριτικό γραμματισμό
Έρευνα για το βαθμό αξιοποίησης των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση με στόχο τον κριτικό γραμματισμό
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.