Έρευνα για το βαθμό αξιοποίησης των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση με στόχο τον κριτικό γραμματισμό

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Έρευνα για το βαθμό αξιοποίησης των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση με στόχο τον κριτικό γραμματισμό

Δημούδη, Ιωάννα

doctoral
Thesis (BSc)
Thesis

2018-11

2018-11


Η γρήγορη εξάπλωση των ΤΠΕ και οι αλλαγές που επέφεραν στον τομέα της εκπαίδευσης έχει φέρει αντιμέτωπα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα με προκλήσεις τις οποίες πρέπει να αντιμετωπίσουν. Με γνώμονα τη Διεθνή βιβλιογραφία, κύριος στόχος του θεωρητικού μέρους είναι να αναλυθεί ο όρος των ΤΠΕ, οι χρονολογικές φάσεις ενσωμάτωσης και χρήσης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία, οι νέοι τρόποι και μέθοδοι διδασκαλίας, τα εργαλεία της διδασκαλίας και η σχέση των ΤΠΕ με το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Στη συνέχεια γίνεται προσπάθεια παρουσίασης της έννοιας του γραμματισμού και δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο είδος του κριτικού γραμματισμού διότι απασχολεί ικανό μέρος του ερευνητικού μέρους της πτυχιακής εργασίας και παρακάτω αναλύεται ο ρόλος που διαθέτει ο εκπαιδευτικός σε θέματα αξιοποίησης των ΤΠΕ. Αμέσως μετά ακολουθεί το εμπειρικό μέρος, όπου παρατίθεται η ποιοτική έρευνα στο πλαίσιο της οποίας παραχωρήθηκαν συνεντεύξεις από 14 φοιτητές του Τμήματος Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας προκειμένου να διερευνηθεί αν γίνεται αξιοποίηση των ΤΠΕ στη σχολή και κατά πόσο στοχεύουν στην κριτική προσέγγιση των ψηφιακών μέσων. Βάσει των συμπερασμάτων που προέκυψαν, εκτιμάται πως έχει επιτευχθεί ο βασικός σκοπός που τέθηκε εξ αρχής. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα προσπαθούν να αξιοποιήσουν τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα ψηφιακά μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Από τις συνεντεύξεις σημειώνεται συμπερασματικά πως τα υποκείμενα της έρευνας χρησιμοποιούν σε ικανοποιητικό βαθμό τις ΤΠΕ και απέκτησαν σημαντικά οφέλη από την αξιοποίηση τους. Επίσης, δήλωσαν πως η διδασκαλία των μαθημάτων στόχευε και στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και δεν εστίαζε μόνο στην κατανόηση του γνωστικού αντικειμένου των ψηφιακών μέσων. Τέλος, παρουσιάζονται οι περιορισμοί της έρευνας και ορισμένες προτάσεις που κρίνεται πως συμβάλλουν σημαντικά στην βελτίωση της παρούσας μελέτης.

Ε > Εκπαίδευση εξ΄ αποστάσεως
Ε > Εκπαίδευση
Π > Πληροφορική - Τεχνολογία
Τ > Τριτοβάθμια εκπαίδευση - Ανάπτυξη

Πληροφορική - Τεχνολογία
Εκπαίδευση εξ΄ αποστάσεως
Εκπαίδευση
Τριτοβάθμια εκπαίδευση - Ανάπτυξη

Greek

Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)