Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης εν καιρώ κρίσης

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας   

Αποθετήριο :
@νάκτησις   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης εν καιρώ κρίσης

Δήμα, Παναγιώτα
Δερβεντζή, Βασιλική

doctoral
Thesis (BSc)
Thesis

2018-12

2018-12


Η παρούσα ερευνητική πτυχιακή εργασία αναφέρεται στον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης εν καιρώ κρίσης. Στόχος της εργασίας είναι να αναλυθεί ο ευρύτερος όρος της έννοιας «κρίση» και κατά πόσο έχει επηρεάσει την εγχώρια οικονομία αλλά και την κοινωνία ταυτόχρονα. Στην συνέχεια, για την διερεύνηση της εργασίας και την αποτελεσματικότητά της, πραγματοποιήθηκε έρευνα διαπροσωπική και διαδικτυακή, σχετικά με το πόσο επηρεάστηκε η εμπιστοσύνη του καταναλωτή χρονικά κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της εργασίας παρατηρήθηκε ότι η οικονομική κρίση στη χώρα μας έχει επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό την κρίση του καταναλωτή σε διάφορα αγαθά. Σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, θα παρατηρηθεί ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη επηρεάζεται σε σημαντικό βαθμό. Για την αξιόπιστη παροχή των πληροφοριών για την συγγραφή της εργασίας σχετικά με τα αρνητικά αποτελέσματα που έχει επιφέρει η οικονομική κρίση, αναφέρονται οι δείκτες Nielsen, οι University of Michigan και Conference Board, όπου έχουν χρησιμοποιηθεί για να εξετάσουν τις καταναλωτικές συμπεριφορές σε κάθε χώρα. Ιδιαίτερα, ο δείκτης Nielsen, έχει εντοπίσει σημαντική επιρροή της οικονομικής κρίσης στους έλληνες καταναλωτές. Αξίζει να τονιστεί, ότι ιδιαίτερα σε περιόδους Παγκόσμιας Οικονομικής Κρίσης, οι έρευνες για την μέτρηση των δεικτών καταναλωτικής εμπιστοσύνης, διεξάγονται τακτικά σε τουλάχιστον σαράντα πέντε χώρες παγκοσμίως και σημειώνεται ενεργά η συμμετοχή τους στις μετρήσεις αυτών των ερευνών. Συμπεραίνοντας, αν εντοπιστεί πτώση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, σε συνδυασμό πάντα με την οικονομική συγκυρία, επιδρά στην ψυχολογία των καταναλωτών μέσα από διάφορους παράγοντες είτε αυτοί είναι πολιτιστικοί, κοινωνικοί, οικονομικοί ή ψυχολογικοί. Όλα αυτά παίζουν σημαντικό ρόλο στη διεξαγωγή της έρευνας, όπως παρατηρείται και θα διαπιστωθεί ότι υπάρχει σημαντικός αριθμός της κατανάλωσης των αγαθών, ανάλογα με την ικανοποίηση του κάθε καταναλωτή και την οικονομική κατάσταση του καθενός.

Κ > Καταναλωτική πίστη
Κ > Καταναλωτική συμπεριφορά
Ο > Οικονομική κρίση

Οικονομική κρίση
Καταναλωτική πίστη
Καταναλωτική συμπεριφορά

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών > Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ΤΕ (Καστοριά)
ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.