Απόψεις εκπαιδευόμενων Επαγγελματικών Λυκείων νομού Αχαΐας για την αποτελεσματικότητα του θεσμού της Μαθητείας

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Απόψεις εκπαιδευόμενων Επαγγελματικών Λυκείων νομού Αχαΐας για την αποτελεσματικότητα του θεσμού της Μαθητείας
Opinions of Vocational High School trainees from the prefecture of Achaia on the effectiveness of the Apprenticeship institution (EN)

ΕΛΕΝΗ ΑΡΑΧΩΒΙΤΟΥ

Ιωσήφ Φραγκούλης
Ευάγγελος Ανάγνου

MSc thesis

2023-09-16


Ο θεσμός του Μεταλυκειακού Έτους – Τάξη Μαθητείας ΕΠΑΛ έχει εισέλθει δυναμικά στο χώρο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης τα τελευταία χρόνια και αποτελεί πλέον σημαντικό συνδετικό κρίκο με την αγορά εργασίας. Το πρόγραμμα αποσκοπεί στην ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητευομένων ώστε να ενταχθούν στην αγορά εργασίας με αναβαθμισμένα προσόντα και εργασιακή εμπειρία. Το τρέχον εκπαιδευτικό έτος 2022-2023 υλοποιείται η Ζ΄ Φάση του προγράμματος και είναι σημαντικό να υπάρξει μια ανατροφοδότηση για την αποτελεσματικότητα του προγράμματος από τους σημαντικότερους εμπλεκόμενους και άμεσα ενδιαφερόμενους, τους εκπαιδευόμενους.Η παρούσα διπλωματική εργασία διεξάγεται στο πλαίσιο της Θεματικής Ενότητας «Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων» του Μεταπτυχιακού Προγράμματος του ΕΑΠ «Επιστήμες της Αγωγής» και έχει ως σκοπό την καταγραφή, τη διερεύνηση και την ερμηνεία των προσωπικών απόψεων ενενήντα έξι (96) εκπαιδευόμενων/ μαθητευομένων ΕΠΑΛ του νομού Αχαΐας για την αποτελεσματικότητα του θεσμού της Μαθητείας. Πιο συγκεκριμένα διερευνώνται α) οι αντιλήψεις των μαθητευομένων σε σχέση με τους λόγους συμμετοχής τους στο πρόγραμμα Μαθητείας β) οι αντιλήψεις τους σε σχέση με τη μεθοδολογία διερεύνησης των εκπαιδευτικών τους αναγκών από τους εκπαιδευτικούς και εργοδότες/εκπαιδευτές του χώρου εργασίας, γ) οι αντιλήψεις τους σε σχέση με τη σύνδεση του περιεχομένου των προγραμμάτων Μαθητείας με τα ενδιαφέροντά τους και τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και τέλος δ) οι αντιλήψεις τους σε σχέση με τις ενέργειες ένταξής τους στην αγορά εργασίας από τους εκπαιδευτικούς και εργοδότες/ εκπαιδευτές στο χώρο εργασίας που εμπλέκονται με το πρόγραμμα Μαθητείας. Επιλέγεται η ποσοτική μέθοδος για τη διεξαγωγή της έρευνας, με εργαλείο ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο για τη συλλογή δεδομένων και η θεματική ανάλυση για την επεξεργασία τους.Σύμφωνα με τα ευρήματα της παρούσας έρευνας, οι εκπαιδευόμενοι αποτιμούν θετικά το θεσμό του Μεταλυκειακού Έτους – Τάξη Μαθητείας ΕΠΑΛ. Κατά την άποψή τους, μέσω της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα Μαθητείας ΕΠΑΛ, απέκτησαν περαιτέρω εξειδικευμένες πρακτικές και θεωρητικές γνώσεις, ήπιες δεξιότητες, καθώς και εργασιακή εμπειρία, εντάχθηκαν ομαλότερα στην αγορά εργασίας και δύνανται να αναβαθμίσουν το πτυχίο και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα. (EL)
The institution of the Post-High School Year - Apprenticeship Class EPAL has dynamically entered the field of Vocational Education in recent years and is now an important connecting link with the labor market. The program aims to strengthen the knowledge and skills of the apprentices so that they can join the labor market with upgraded qualifications and work experience. In the current educational year 2022-2023, Phase VII of the program is being implemented and it is important to have a feedback on the effectiveness of the program from the most important involved and directly interested, the trainees.The present diploma thesis is performed in the framework of the Thematic Unit "Introduction to Adult Education" of the postgraduate Study Program of the Hellenic Open University "Science of Education" which aims to record, investigate and interpret the personal opinions of ninety six (96) trainees/apprentices of the EPAL of the prefecture of Achaia for the effectiveness of the Apprenticeship institution. More specifically, a) the perceptions of the apprentices in relation to the reasons for their participation in the Apprenticeship program are investigated b) their perceptions in relation to the methodology for investigating their educational needs by teachers and employers/trainers in the workplace, c) their perceptions in relation to the connection of the content of the Apprenticeship programs with their interests and the needs of the labor market and finally d) their perceptions in relation to the actions of their integration into the labor market by the teachers and employers/instructors in the workplace involved with the Apprenticeship program. The quantitative method is chosen to conduct the research, with an electronic questionnaire as a tool for data collection and thematic analysis for their processing.According to the findings of the present research, the trainees positively value the institution of the Post-High School Year - EPAL Apprenticeship Class. In their view, through their participation in the EPAL Apprenticeship program, they acquired further specialized practical and theoretical knowledge, soft skills, as well as work experience, joined the labor market more smoothly and can upgrade their degree and professional rights. (EN)


Ν. Αχαΐας
απόψεις μαθητευομένων
Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας
αποτελεσματικότητα θεσμού Μαθητείας

Greek

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

Επιστήμες της Αγωγής (ΕΚΠ)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)