Interactive application for the Archeological Museum of Patras

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διαδραστική εφαρμογή για το Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών
Interactive application for the Archeological Museum of Patras (EN)

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑ

ΒΟΝΙΤΣΑΝΟΣ, ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ

MSc thesis

2023-09-30


Η εργασία αυτή έχει ως στόχο την διερεύνηση της εφαρμογής νέων τεχνολογιών καιπιο συγκεκριμένα της επαυξημένης πραγματικότητας σε πολιτισμικούς χώρους καιμουσεία. Οι εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας έχουν κερδίσει σημαντικό έδαφος σε πολλούς τομείς και πολλοί φορείς πολιτιστικής κληρονομιάς έχουν στρέψει τοενδιαφέρον τους στην εύρεση λειτουργικών και ευφάνταστων τρόπων χρήσης της μεσκοπό την προσέλκυση κοινού αλλά και την βελτίωση της συνολικής εμπειρίας τουεπισκέπτη.Στα πλαίσια της εργασίας έγινε βιβλιογραφική έρευνα σχετικά με την διάδραση ανθρώπου και υπολογιστή και τις αρχές σχεδιασμού διεπαφής (UI) και εμπειρίας (UX) χρήστη, ειδικά όταν αυτές ενσωματώνουν και στοιχεία εικονικής / επαυξημένης πραγματικότητας. Στην συνέχεια μελετήθηκε ο σχεδιασμός και υλοποιήθηκε ανάπτυξη διαδραστικής εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας για το Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών και συγκεκριμένα για τα μωσαϊκά της ρωμαϊκής περιόδου που εκτίθενται σε αυτό.Διερευνήθηκε επίσης ο ρόλος της διαδραστικής αφήγησης στην επίτευξη συσχέτισηςεννοιών όπως η πόλη, το μουσείο και ο μύθος.Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης της εφαρμογής ήταν θετικά ως προς την επίτευξητου στόχου της ανάδειξης των εκθεμάτων του μουσείου αλλά ως προς την πληρότητατων κανόνων ευχρηστίας. Η ευκολία και η ευελιξία της χρήσης βιβλιοθηκών Javascriptγια την ανάπτυξη εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας σε προγράμματα περιήγησης ιστού ανέδειξε την καταλληλότητα της χρήσης κινητών συσκευών και το μεγάλοεύρος δυνατοτήτων αντίστοιχων εφαρμογών που θα μπορούσαν να μελετηθούν για τοχώρο του πολιτισμού. (EL)
This paper aims to investigate the application of new technologies and more specifically augmented reality in apps for cultural sites and museums. Augmented reality applications have gained significant ground in many areas and many cultural heritage institutions are focused on finding functional and imaginative ways to use it in order toattract audiences and improve the overall visitor experience.In the context of this thesis, bibliographic research was conducted on human-computerinteraction, user interface (UI) and user experience (UX) design principles, especiallywhen these incorporate virtual/augmented reality elements. Subsequently, the designand the development of an interactive augmented reality application was implementedfor the Archaeological Museum of Patras and specifically for the mosaics of the Roman period exhibited in it. The role of interactive storytelling in achieving a correlation between concepts such as the city, the museum and the myth was also explored.The results of the evaluation of the application were positive in terms of achieving thegoal of highlighting the museum's exhibits but also in terms of adhering to usabilityprinciples. The ease and flexibility of using JavaScript libraries to develop browser-based augmented reality applications highlighted the suitability of using mobile devices and the wide range of similar applications for cultural institutions that that couldbe studied in the future. (EN)


Σχεδιασμός διεπαφής
Διάδραση
Interface Design
Augmented Reality
Εμπειρία χρήστη
User Experience
Επαυξημένη Πραγματικότητα
Museum
Εφαρμογή
Μουσείο
Application

Greek

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

Γραφικές Τέχνες - Πολυμέσα (ΓΤΠ)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)