The application of inquiry-based teaching as the main teaching method of Greek secondary school science courses, according to the new (2021) curricula

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η εφαρμογή της διερευνητικής διδασκαλίας ως κύρια διδακτική μέθοδο μαθημάτων φυσικών επιστημών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με τα νέα (2021) προγράμματα σπουδών
The application of inquiry-based teaching as the main teaching method of Greek secondary school science courses, according to the new (2021) curricula (EN)

ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΗΜΑ

Σκορδούλης, Κωνσταντίνος
Στεφανίδου, Κωνσταντίνα

MSc thesis

2023-09-30


Στην παρούσα Διπλωματική Εργασία με τίτλο «Η εφαρμογή της διερευνητικής διδασκαλίας ως κύρια διδακτική μέθοδο μαθημάτων φυσικών επιστημών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με τα νέα (2021) προγράμματα σπουδών» πραγματοποιήθηκε έρευνα με στόχο να διερευνηθεί ο βαθμός εφαρμογής της διερευνητικής διδασκαλίας στο νέο πρόγραμμα σπουδών της Φυσικής στο Γενικό Λύκειο. Η εργασία αυτή προσπάθησε επίσης να αξιολογήσει τη συχνότητα εμφάνισης της εφαρμογής της μεθόδου στις προτεινόμενες δραστηριότητες του προγράμματος σπουδών, να αναλύσει διαφοροποιήσεις στον βαθμό ενσωμάτωσης της διερευνητικής διδασκαλίας στα διάφορα μαθήματα και θεματικά πεδία της Φυσικής και να συγκρίνει το πρόγραμμα σπουδών με την διεθνή βιβλιογραφία. Χρησιμοποιήθηκε ποιοτική μέθοδος με ποσοτικά στοιχεία. Τα κυριότερα ευρήματα έδειξαν ότι η διερευνητική μέθοδος εφαρμόζεται σε συγκεκριμένα μαθήματα και θεματικά πεδία και όχι στο σύνολο της ύλης. Επίσης, εντοπίζοτναι στοιχεία του προγράμματος σπουδών στην διεθνή βιβλιογραφία. Ως εκ τούτου, το συμπέρασμα είναι ότι απαιτείται επαναξιολόγηση των προτεινόμενων δραστηριοτήτων ώστε να επιτευχθεί πιο ομοιόμορφη κατανομή της εφαρμογής της διερευνητικής μεθόδου διδασκαλίας. Ωστόσο, η έρευνα αυτή δεν παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο αυτές οι δραστηριότητες υλοποιούνται σε περιβάλλον τάξης. (EL)
This dissertation, titled "The implementation of inquiry-based learning as the primary instructional method for secondary school physical science courses according to the new (2021) curricula", seeks to investigate the degree to which inquiry-based learning is applied in the new physics curriculum of the Greek Secondary Education. The study also aims to evaluate the frequency of method application in the curriculum's suggested activities, analyze variations in the degree of integration of inquiry-based instruction across various subjects and thematic fields of physics, and compare the curriculum with international literature. A qualitative method with quantitative elements was used. Key findings indicate that the inquiry-based method is applied in specific subjects and thematic fields, rather than across the entire syllabus. Moreover, elements of the curriculum are found in the international literature. Therefore, it is concluded that a reevaluation of the suggested activities is necessary to achieve a more uniform distribution of the implementation of the inquiry-based teaching method. However, this research does not provide information on how these activities are actually implemented in classroom settings. (EN)


Διερευνητική Μέθοδος Διδασκαλίας
Πρόγραμμα σπουδών
Φυσική
Γενικό Λύκειο

Greek

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών των Φυσικών Επιστημών (ΚΦΕ)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)