Βιντεοδιαλέξεις Εργαστηριακών Ασκήσεων

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2008 (EL)
Βιντεοδιαλέξεις Εργαστηριακών Ασκήσεων

ΒΑΚΡΟΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ (ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ)

ΤΖΑΜΑΡΙΑΣ, ΣΠΥΡΟΣ (ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ)
ΛΥΚΟΥΡΓΙΩΤΗΣ, ΑΛΕΞΗΣ (ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, ΤΜΗΜΑ ΧΗΜΕΙΑΣ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ)
ΣΠΑΝΟΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ (ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ)

Το εκπαιδευτικό υλικό που έχετε στα χέρια σας έχει σκοπό να σας βοηθήσει στη μελέτη σας για τα εργαστήρια ΧΗΜΕΙΑΣ του προγράμματος «Σπουδές στις Φυσικές Επιστήμες» του ΕΑΠ. Αποτελείται από βιντεοσκοπημένες ασκήσεις. Συγκεκριμένα, καλύπτει τις ασκήσεις Κλασματική Απόσταξη και Φασματοσκοπία Ατομικής Απορρόφησης του τόμου Β των εργαστηριακών ασκήσεων Χημείας (Ασκήσεις 3 και 4 του τόμου Β). Κάθε άσκηση έχει χωριστεί σε τρία μέρη: Θεωρητικό Υπόβαθρο, Πειραματικό Μέρος, Επεξεργασία Αποτελεσμάτων – Ασκήσεις Κάθε μέρος μπορεί να το παρακολουθήσετε και χωριστά αν δεν έχετε στη διάθεσή σας τον απαραίτητο χρόνο. Συνιστάται όμως να παρακολουθήσετε τουλάχιστον μια φορά όλο το βίντεο συνεχόμενα. Αρχικά μπορείτε να παρακολουθήσετε μια σύντομη εισαγωγή στην οποία παρουσιάζεται με όσο το δυνατό πιο αναλυτικό τρόπο τα απαραίτητα σημεία της θεωρίας προκειμένου να θυμηθείτε προηγούμενες απαραίτητες γνώσεις, να εξοικειωθείτε με νέες έννοιες και να κατατοπιστείτε στα κρίσιμα σημεία της άσκησης. Στην ενότητα «Πειραματικό Μέρος» μπορείτε να παρακολουθήσετε το πειραματικό μέρος αναλυτικά. Έχει καταγραφεί όλη η πειραματική πορεία σχολιασμένη προκειμένου να σας βοηθήσει να καταλάβετε την πειραματική πορεία. Στο τελευταίο μέρος τα πειραματικά αποτελέσματα αναλύονται και επεξεργάζονται με υποδειγματικό τρόπο. Κάθε άσκηση ολοκληρώνεται με επιλεγμένες ασκήσεις που έχουν σκοπό να σας βοηθήσουν στην κατανόηση της άσκησης. Έχει ληφθεί υπόψη ότι η παρουσίαση πρέπει να είναι και σύντομή και περιεκτική ώστε να παρουσιάζονται όλα τα σημαντικά στοιχεία της άσκησης, ελπίζω χωρίς να σας κουράσει. Το συγκεκριμένο υλικό προσπαθεί να σας βοηθήσει στη προετοιμασία σας για τα εργαστήρια Χημείας. Φιλοδοξεί να δράσει συμπληρωματικά με το υπάρχον υλικό, και γι αυτό είναι καλό να συνδυαστεί η παρακολούθησή του μαζί με τη μελέτη του τόμου των ασκήσεων Χημείας.
Το παρόν ΕΔΥ αποτελείται από δύο βιντεοδιαλέξεις που παρουσιάζουν τις άσκησεις «Κλασματική Απόσταξη» και «Ατομική Απορρόφηση» των εργαστηρίων Χημείας του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Κάθε άσκηση χωρίζεται σε τρία μέρη (Θεωρητικό Υπόβαθρο, Πειραματικό Μέρος και Επεξεργασία Αποτελεσμάτων – Ασκήσεις αυτοαξιολόγησης).

Webcast

κλασματική απόσταξη, απόσταξη, ιδανικά διαλύματα, διαχωρισμός μιγμάτων, θεωρητική πλάκα, υλικό πλήρωσης, αζεοτροπικά μίγματα, νόμος Henry, φασματοσκοπία, ατομική απορρόφηση, ποσοτική ανάλυση, νόμος Beer – Lambert, λυχνία κοίλης ανόδου, φούρνος γραφίτη, συγκέντρωση διαλυμάτων, fractional distillation, distillation, ideal solutions, seperation of mixtures, theoretical plate, υλικό πλήρωσης, azeotropic mixtures, Henry law, spectroscopy, atomic absorption, quantitative analysis, Beer – Lambert law, hollow cathod Lamp, graphite tube, concentration of solutions

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

2008
2009-03-04T09:18:38Z
2013-12-13T13:00:30Z


Ο χρόνος που θα απαιτηθεί είναι, όπως προείπα, περίπου πέντε (5) ώρες. Βέβαια καθορίζεται και από το δικό σας επίπεδο γνώσεων. Το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου θα απαιτηθεί για το θεωρητικό μέρος (περίπου 3 ώρες) ενώ για το πειραματικό μέρος και την επεξεργασία των αποτελεσμάτων οι υπόλοιπες δύο (2) ώρες είναι επαρκείς. Προσπαθήστε λοιπόν πριν ξεκινήσετε τη μελέτη σας να έχετε εξασφαλισμένο τον χρόνο που θα απαιτηθεί. (2 Ώρες + 12 Λεπτά+ 8 Δεύτερα)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.