δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Στατιστική Θερμοδυναμική

Οικονόμου, Ιωάννης

Μπογοσιάν, Σογομών
Τζαμαρίας, Σπύρος
Σπανός, Νικόλαος

Multiple choice questions

2009-03-05T07:04:56Z
2008
2013-12-13T13:07:14Z


Το παρόν Εναλλακτικό Διδακτικό Υλικό αναμένεται να οξύνει την κριτική σκέψη του φοιτητή και να τον βοηθήσει τόσο με διδακτικό όσο και με διαπιστωτικό τρόπο ώστε να εμβαθύνει στις έννοιες, στις αρχές, στους Νόμους καθώς και στις εφαρμογές της Στατιστικής Θερμοδυναμικής. Έτσι, ο φοιτητής θα εμπεδώσει το έντυπο υλικό (ΦΥΕ 22/2, «Στατιστική Θερμοδυναμική») του οποίου τη διεξοδική μελέτη πρέπει να έχει ολοκληρώσει σε προηγούμενο στάδιο μελέτης. Ο τρόπος παρουσίασης του υλικού αναμένεται να δώσει στο φοιτητή τη δυνατότητα να αξιοποιήσει (ή να ελέγξει) τις γνώσεις του διαπιστώνοντας μέσα από διαφορετικές οπτικές γωνίες κατά πόσο ένας μεγάλος αριθμός φράσεων ή σχέσεων είναι σωστές. Αυτό επιτυγχάνεται από το γεγονός ότι σε πολλές από τις ερωτήσεις (καθεμιά από τις οποίες εστιάζεται σε ένα συγκεκριμένο «θέμα»), οι σωστές επιλογές είναι περισσότερες από μία χωρίς απαραίτητα οι σωστές επιλογές να μοιάζουν μεταξύ τους. Οι «λάθος» απαντήσεις έχουν επιλεγεί και διατυπωθει προσεκτικά, καλύπτοντας ένα μεγάλο φάσμα συνηθισμένων λανθασμένων ερμηνειών στις οποίες υποπίπτουν οι φοιτητές. Συχνά, η μελέτη ενός υλικού μαθαίνει στον φοιτητή «πράγματα τα οποία είναι σωστά» χωρίς να τον βοηθάει να συνειδητοποιεί «πράγματα τα οποία είναι λάθος». Ο δημιουργός έχει μακροχρόνια εμπειρία στη διδασκαλία της Στατιστικής Θερμοδυναμικής στα πλαίσια του ΕΑΠ αλλά και στα πλαίσια μεταπτυχιακών μαθημάτων σε συμβατικά προγράμματα σπουδών. Η εμπειρία αυτή αποτυπώνεται στη διατύπωση τόσο των «σωστών» όσο και των «λανθασμένων» απαντήσεων. Το όφελος του φοιτητή αναμένεται εξίσου σημαντικό από τη μελέτη των «λανθασμένων» επιλογών και την κατανόηση του «γιατι αυτές είναι λάθος», κάτι το οποίο περιγράφεται αναλυτικά στην επεξήγηση που ακολουθεί μετά από κάθε ερώτηση. Με τον τρόπο αυτό, ο φοιτητής θα εμπεδώσει σε πολύ σημαντικό βαθμό τις γνώσεις του πάνω στη «Στατιστική Θερμοδυναμική».
Οι βασικές έννοιες, οι αρχές και οι κύριοι νόμοι της Στατιστικής Θερμοδυναμικής σε συνδυασμό με ορισμένες εφαρμογές σε διάφορους τομείς της επιστήμης και της τεχνολογίας παρουσιάζονται μέσα από μία ομάδα 280 φράσεων οι οποίες συνθέτουν 70 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Για κάθε ερώτηση δίνονται τέσσερις δυνητικές απαντήσεις, ορισμένες από τις οποίες είναι λάθος ενώ άλλες εκφράζουν το σωστό μέσα από διαφορετική φρασεολογία και, πιθανά, διαφορετική οπτική γωνία. Απώτερος στόχος είναι η εμπέδωση της Στατιστικής Θερμοδυναμικής και η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης στον τομέα αυτό της επιστήμης.

Θεμελιώδης κατάσταση
Μακροσκοπικό σύστημα
Macroscopic system
Εκφυλισμός ενεργειακής κατάστασης
Μακροσκοπική περιγραφή
Quantum mechanic description
Macroscopic description
Quantum state
Κβαντομηχανική περιγραφή
Κβαντική κατάσταση

Ελληνική γλώσσα




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.