Developing an effective assessment framework for young learners with a view to facilitating placement procedures in the context of Greek state education

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)
Developing an effective assessment framework for young learners with a view to facilitating placement procedures in the context of Greek state education

ΤΟΥΡΑΜΠΕΛΗΣ ΜΙΧΑΗΛ

ΠΕΡΙΛΗΨΗΗ παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στο να εστιάσει στο ζήτημα της συνοχής στην διαδικασία της αξιολόγησης στα πλαίσια του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα. Ειδικότερα, εξειδικεύεται στην μεθοδολογία και πρακτικές που εφαρμόζονται κατά τη λήψη αποφάσεων αξιολόγησης στο στάδιο της μετάβασης από το Δημοτικό Σχολείο στο Γυμνάσιο. Το πρώτο μέρος της παρούσας μελέτης στοχεύει στο να διερευνήσει, περιγράψει και αξιολογήσει την αποτελεσματικότητα του υπάρχοντος πλαισίου αξιολόγησης και να μελετήσει τα προβλήματα και τις αποκλίσεις που ανακύπτουν. Το αποτέλεσμα αυτής της αξιολόγησης αναδεικνύει ένα σημαντικό κενό στην εφαρμογή διαδικασιών αξιολόγησης, κατά τη μετάβαση των μαθητών από τo πρώτο στάδιο στο δεύτερο, όπου απαιτείται η κατάταξη σε επίπεδα γνώσης. Αποδεικνύεται ότι οι μέθοδοι και πρακτικές που εφαρμόζονται είναι ανεπαρκείς και αναποτελεσματικές, καταλήγοντας σε ουσιώδη έλλειψη συνοχής. Πολύτιμες πληροφορίες που προσλαμβάνονται κατά τη διάρκεια της φοίτησης στο Δημοτικό δεν μεταφέρονται και δεν αξιοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το δεύτερο μέρος της μελέτης στοχεύει στο να προβάλλει μια ολοκληρωμένη πρόταση αξιολόγησης, υποστηρίζοντας την δημιουργία ενός Προφίλ Ικανοτήτων των μαθητών, το οποίο θα συντελέσει αποφασιστικά στην μεταφορά των πληροφοριών καθώς και στην επιτυχή κατάταξη σε ομοιογενή επίπεδα. H δημιουργία αυτού του προφίλ θα βασιστεί στην συνδυασμένη και συντονισμένη χρήση παραδοσιακών και εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης, εκμεταλλευόμενη τα θετικά στοιχεία και των δύο. Η έρευνα και επεξεργασία των βασικών αρχών, της μεθοδολογίας αλλά και των κριτηρίων που υιοθετούνται για την επιλογή αυτών των μορφών αξιολόγησης, αποδεικνύουν ότι αυτή η πρόταση αξιολόγησης είναι αξιόπιστη και ικανή να απεικονίσει όχι μόνο την γλωσσική επάρκεια των μαθητών αλλά και την επικοινωνιακή τους ικανότητα. Επιπλέον,  επιτυγχάνει την συνοχή στην εφαρμογή του αναλυτικού προγράμματος και διευκολύνει την διδασκαλία και τη μάθηση. H πρόταση είναι επίσης αρκετά ευέλικτη ώστε να εφαρμοσθεί σε κάθε περιβάλλον στο οποίο απαιτούνται διαδικασίες κατάταξης. Όμως, ένα τέτοιο πλαίσιο αξιολόγησης πρέπει να διακρίνεται από ευρύτερη αξιοπιστία, και χρησιμότητα για τα οποία σημαντικές αποδείξεις θα αναδειχθούν αναλυτικά μέσα από την παρούσα μελέτη.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

2007
2013-12-16T10:00:32Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.