δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)
Supplementing a primary school syllabus with educational technology

ΓΑΡΑΝΤΩΝΑΚΗ ΑΡΓΥΡΗ

ΣΥΝΟΨΗΗ ̟παρούσα μελέτη έχει ως στόχο να διερευνήσει τους τρό̟πους με τους ο̟ποίους μπ̟ορεί να εφαρμοσθεί η τεχνολογία στην εκ̟παίδευση π̟ροκειμένου να ενισχύσει τη διδασκαλία και τη μάθηση ̟προς όφελος τόσο των μαθητών όσο και των εκ̟παιδευτικών. Αναλυτικότερα, γίνεται εκτενής αναφορά στα χαρακτηριστικά των τεχνολογιών της π̟ληροφορίας και της ε̟πικοινωνίας (ΤΠΕ) στα ̟πλαίσια της υ̟πάρχουσας εκ̟παιδευτικής κατάστασης. Τα ̟πλεονεκτήματα αυτής της εφαρμογής καθώς και τα π̟ιθανά μειονεκτήματα εξετάζονται και συγκεκριμένες ̟προτάσεις π̟αρέχονται όσον αφορά την ένταξη αυτών των μέσων στην εκ̟παιδευτική π̟ραγματικότητα ̟προκειμένου να ενισχυθεί η υπ̟άρχουσα εκπ̟αιδευτική κατάσταση. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην διδασκαλία γλωσσών με τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπ̟ολογιστών και ειδικότερα στη συνεισφορά των εκ̟παιδευτικών τεχνολογιών στην εκμάθηση ξένων γλωσσών χωρίς να αγνοούνται καίρια και μείζονος σημασίας θέματα ό̟ως η κατάλληλη και α̟ποδοτική μεθοδολογία, η καταλληλότητα και η αυθεντικότητα του εκπ̟αιδευτικού υλικού, η καταλληλότητα και η αυθεντικότητα των δραστηριοτήτων , η αυτονομία του μαθητή καθώς και η αναπ̟όφευκτη αλλαγή στο ρόλο του διδάσκοντος και του διδασκομένου. Εξίσου σημαντική είναι η έρευνα και οι σύγχρονες θεωρίες σχετικά με την Εκπ̟αίδευση απ̟ό απ̟όσταση (ΕαΑ) καθώς και τη διδασκαλία γλωσσών σε μικρούς σε ηλικία μαθητές. Σχετικοί ορισμοί και εκτενείς αναφορές α̟πό εξέχοντες ερευνητές π̟αρατίθενται ̟προκειμένου να στοιχειοθετηθεί ένα συγκεκριμένο π̟λαίσιο για την ε̟πιτυχή και απ̟οτελεσματική ενσωμάτωση της θεωρίας στην π̟ράξη. Το δεύτερο μέρος της π̟αρούσας μελέτης π̟εριλαμβάνει την εφαρμογή της θεωρίας στην π̟ράξη. Η μελέτη μιας συγκεκριμένης π̟ερί̟τωσης ̟παρουσιάζεται καθώς και η ταυτόχρονη ̟προσ̟άθεια να ενισχυθεί η διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας σε σχολεία τα ο̟ποία, λόγω συγκεκριμένων π̟εριορισμών, δεν δύνανται να π̟αρέχουν απ̟οδοτικά και ε̟παρκή μαθήματα Αγγλικών. Βασισμένη στις έρευνες του ̟πρώτου μέρους σχετικά με τις τεχνολογίες της ̟πληροφορίας και της επ̟ικοινωνίας (ΤΠΕ), την εκ̟παίδευση α̟πό απ̟όσταση (ΕαΑ) και τις θεωρίες για τη διδασκαλία σε μικρής ηλικίας μαθητές, π̟αρουσιάζεται η π̟ροσ̟άθεια να ενισχυθεί ένας συγκεκριμένος αριθμός μαθημάτων του διδακτικού βιβλίου μέσω της χρήσης του Ιnternet ως μέσο επ̟ικοινωνίας και ανεξάντλητη π̟ηγή εκ̟παιδευτικού υλικού. Τα εν λόγω κεφάλαια του βιβλίου ̟παρουσιάζονται σε συγκεκριμένο ηλεκτρονικό π̟εδίο (e-learning platform) με τέτοιο τρόπ̟ο ώστε οι μαθητές να μπ̟ορούν να τα ε̟πεξεργαστούν εύκολα και α̟ποτελεσματικά χωρίς τη φυσική ̟παρουσία του δασκάλου.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

2013-12-16T10:00:36Z
2007


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.