Evaluating and selecting the appropriate coursebook for greek senior high school learners in relation to the existing curriculum : a suggested evaluation framework and evaluation of three coursebooks

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2007 (EL)
Evaluating and selecting the appropriate coursebook for greek senior high school learners in relation to the existing curriculum : a suggested evaluation framework and evaluation of three coursebooks

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ ΚΑΛΟΦΩΤΙΑ

Abstract (Greek version)Το γενικό Πρόγραμμα Σπουδών για τα Ελληνικά Λύκεια έχει συμπεριλάβει την Αγγλική γλώσσα ως ένα υποχρεωτικό μάθημα, για το οποίο πρέπει να ακολουθούνται οι οδηγίες του ισχύοντος Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών για τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας, που έχει δημοσιεύσει το Υπουργείο Παιδείας. Το επίσημο, όμως, αυτό έγγραφο δεν προτείνει κάποιο συγκεκριμένο διδακτικό εγχειρίδιο για τα λύκεια όλης της χώρας και, για το λόγο αυτό, οι καθηγητές έχουν επωμιστεί την ευθύνη να επιλέξουν τα βιβλία μέσα από μια εκτενή λίστα που έχει ορίσει το Υπουργείο. Η διαδικασία αυτή τείνει να είναι αρκετά περίπλοκη και προβληματική ορισμένες φορές, καθώς απαιτεί επίγνωση του εκάστοτε μαθητικού δυναμικού καθώς και επαρκή επιμόρφωση των καθηγητών στην αξιολόγηση και επιλογή του διδακτικού υλικού. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να προτείνει ένα θεωρητικό πλαίσιο αξιολόγησης με τα κατάλληλα κριτήρια και στη συνέχεια να εφαρμόσει σε πρακτικό επίπεδο το σχέδιο αυτό για την αξιολόγηση τριών συγκεκριμένων βιβλίων.Το πρώτο βήμα σε μια τέτοια διαδικασία είναι η λεπτομερής ανάλυση του ισχύοντος Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών για την Αγγλική γλώσσα στο Λύκειο, όπως έχει διατυπωθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και από το Υπουργείο Παιδείας. Το δεύτερο βήμα αφορά στην περιγραφή του γενικού πλαισίου διδασκαλίας στα Ελληνικά Λύκεια κάνοντας αναφορά στους μαθητές, στους καθηγητές, στο ρόλο του διδακτικού υλικού και στην εγκεκριμένη λίστα των βιβλίων, έτσι ώστε ο καθηγητής να μπορεί να σχηματίσει μια γενική εικόνα του διδακτικού πλαισίου πριν αξιολογήσει την καταλληλότητα ενός βιβλίου. Το τρίτο βήμα περιλαμβάνει μια σύντομη επισκόπηση της θεωρίας που αφορά στην αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού καθώς και τη δημιουργία ενός σχεδίου αξιολόγησης, το οποίο θα εστιάσει στην περιγραφή των εξωτερικών χαρακτηριστικών των βιβλίων καθώς και στην ανάλυση του περιεχομένου τους και του τρόπου διδασκαλίας της δεξιότητας κατανόησης γραπτού λόγου (reading). Το τέταρτο και τελευταίο βήμα είναι η εφαρμογή αυτού του σχεδίου για την αξιολόγηση τριών βιβλίων που χρησιμοποιούνται ευρέως στα Ελληνικά Λύκεια με σκοπό να εξεταστεί η καταλληλότητά τους για το συγκεκριμένο διδακτικό πλαίσιο.

Διπλωματική εργασία

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (EL)
Hellenic Open University (EN)

2007
2013-12-16T10:03:43Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.