Der Einsatz von Lernstrategien in der Fertigkeit des Lesens im Anfängerunterricht

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2016 (EL)

Η χρήση στρατηγικών εκμάθησης στην δεξιότητα της ανάγνωσης σε αρχάριους μαθητές
Der Einsatz von Lernstrategien in der Fertigkeit des Lesens im Anfängerunterricht

ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ

Δρ. Δάφφα Αγνή
Δρ Παράσχος Μπερμπέρογλου
Δρ. Δάφφα Αγνή. Δάφφα Αγνή

In dieser Arbeit wird versucht die Lernstrategien im Rahmen des Fremdsprachenunterrichts zu präsentieren, dem Niveau A2 betreffend, sowohl in der Theorie als auch in der Praxis. Nicht nur diese Strategien sondern auch die gewählten Texte sind von entscheidender Bedeutung. Weiterhin ist von grosser Bedeutung zu überprüfen, ob und inwiefern diese Texte geeignet für den erfolgreichen Lernprozess sind, so dass die Theorie in der Praxis leichter angewandt werden kann. Die detaillierte Beschreibung jeder Art dieser Texte und die Darstellung deren besonderen Merkmale darf nicht ausser Acht gelassen werden, da von einer falschen Wahl des Textes viele Probleme und negative Aspekte entstehen können. Die Lernstrategien also tragen entscheidend zu den wichtigsten Fähigkeiten bei, die der Lernende erwerben kann, sowohl individuell als auch innerhalb einer Gruppe. Aus diesem Grund sollten sie detailliert innerhalb der Unterrichtsstunde und durch konkrete Beschreibungen und Beispiele analysiert werden und es soll noch geschildert werden, wie sie zum erwünschten Zweck dienen. Die Fertigkeiten, die der Lernende also während der jeweiligen Unterrichtsstunde entwickeln soll sind eng damit verbunden, was jedes mal von ihm verlangt wird. Er soll in einer anderen Art und Weise den Text bearbeiten, und ganz anders wenn er nach speziellen Informationen suchen muss. Deshalb ist es nötig, dass es verstanden wird, dass die Theorie mit der Praxis in grosser Verbindung steht. Eine kurze Präsentation des A2- Niveaus dem Gemeinsamen Europaischen Referenzrahmen betreffend ist also nötig. Weiterhin, wesentlich ist auch die Darstellung der möglichen Probleme innerhalb des Fremdsprachenunterrichts, mit denen sich der Kursleiter konfrontieren könnte. Mit dieser Art Strategien soll sich also jeder Kursteilnehmer selbst beschäftigen, so dass er sich sicher fühlen kann, dass er sein Ziel erreicht hat. Das könnte aber doch leichter verstanden werden, indem im praktischen Teil die Texte und die Aufgaben, die denen entsprechend sind, so detailliert wie möglich dargestellt werden.
12 εικόνες
Στην εν λόγω εργασία γίνεται μια προσέγγιση των αναγνωστικών δεξιοτήτων που αντιστοιχούν στο αρχάριο επίπεδο σπουδαστών (Α2), τόσο στη θεωρία όσο και στη πράξη. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας σημαντικό ρόλο παίζουν αφενός συγκεκριμένες ικανότητες που αποκτώνται στα πλαίσια της κάθε διδακτικής ώρας και αφετέρου τα επιλεγέντα από τον διδάσκοντα κείμενα καθώς και η καταλληλότητα αυτών προκειμένου να εφαρμοστεί η θεωρία στην πράξη. Γεγονός είναι, επιπλέον, ότι κάθε ένα είδος στρατηγικής ανάγνωσης παίζει εξέχοντα ρόλο για τις μετέπειτα ικανότητες-δεξιότητες του κάθε σπουδαστή ατομικά, συνεπώς θα ήταν παράλειψη να μην γίνει ιδιαίτερη αναφορά ξεχωριστά σε κάθε μια από αυτές και ταυτόχρονα στο πως αυτές συμβάλλουν στην επίτευξη του στόχου ή των στόχων που έχει θέσει ο διδάσκων στο πέρας έκαστης διδακτικής ώρας. Επιπροσθέτως, κρίνεται αναγκαίο να τονιστεί πως η κάθε δεξιότητα που ζητείται από τον σπουδαστή να κατακτηθεί είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το ζητούμενο από εκείνον κάθε φορά που διαβάζει ένα κείμενο. Διαφορετικά θα πρέπει δηλαδή να τοποθετηθεί στο κείμενο εφόσον το ζητούμενο είναι γενικές πληροφορίες και διαφορετικά εφόσον πρέπει να εντοπίσει συγκεκριμένες πληροφορίες μέσα από αυτό. Γι αυτούς τους λόγους και πριν παρουσιαστεί η θεωρία μέσα από την πράξη αναλυτικά είναι απαραίτητη μια σύντομη παρουσίαση αναφορικά με τις δεξιότητες και το τι έχει επιτύχει ένας σπουδαστής στο εν λόγω επίπεδο με γνώμονα το κοινό πλαίσιο αναφοράς γλωσσών καθώς και τα όποια προβλήματα, με τα οποία μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος ο διδάσκων εκούσια ή ακούσια κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας. Είναι αναμφίβολο πως η θεωρία θα πρέπει εάν είναι εφικτό να λειτουργεί συνδυαστικά με την πράξη. Τελειώνοντας επομένως θα ήθελα να υπογραμμίσω την αναγκαιότητα ανάλυσης των ασκήσεων που προκύπτουν από την κάθε στρατηγική δεξιότητα προκειμένου να καταστεί σαφές πως θα πρέπει να οργανώσει τη ροή της κάθε διδακτικής ώρας ο διδάσκων προκειμένου το διάβασμα κειμένων και οι παράμετροι αυτού να αντιμετωπίζονται από τους σπουδαστές, ώστε να φτάνουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα απρόσκοπτα.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Lernstategien
Στρατηγικές
Εκμάθησης
Ανάγνωσης
Lesen


Γερμανική γλώσσα

2016-09-17
2016-09-30T14:48:49Z
2016-10


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

0
56
xiv




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.