Teachers' perceptions in relation to the headmaster's role in teachers' integration and support.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2016 (EL)

Απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τον ρόλο του διευθυντή στην υποδοχή και υποστήριξη των εκπαιδευτικών.
Teachers' perceptions in relation to the headmaster's role in teachers' integration and support.

ΜΠΟΥΛΟΓΕΩΡΓΟΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ

Αναστασίου, Σοφία Δρ.
Παπαϊωάννου, Μαρία Δρ.

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει, καταρχήν βιβλιογραφικά και κατόπιν ερευνητικά, τις απόψεις των ίδιων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αφενός σχετικά με τον ρόλο που επιτελεί ο εκάστοτε διευθυντής στην υποδοχή τους και την υποστήριξή τους στη σχολική μονάδα και αφετέρου τον επιθυμητό ρόλο που κατέχει ο διευθυντής στην αποτελεσματικότερη υποδοχή και υποστήριξη των εκπαιδευτικών. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο σκοπός, καλούνται οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί που βιώνουν τον προβληματισμό να καταθέσουν τις απόψεις τους σχετικά με το τι επιδέχεται βελτίωση ή το τι πρέπει να γίνει. Η παρούσα έρευνα έλαβε χώρα το διάστημα Απριλίου - Μαΐου 2016 σε 85 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Βοιωτίας. Η ερευνητική μέθοδος που ακολουθήθηκε είναι το δομημένο ερωτηματολόγιο που διανεμήθηκε ηλεκτρονικά σε εκπαιδευτικούς του νομού Βοιωτίας και περιλαμβάνει τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των ερωτηθέντων, τις απόψεις τους για την υφιστάμενη κατάσταση στα σχολεία, την επιθυμητή κατάσταση και τις προτάσεις που καλούνται να καταθέσουν. Το εργαλείο ανάλυσης των δεδομένων που χρησιμοποιήθηκε στην έρευνα είναι το ειδικό στατιστικό πρόγραμμα SPSS 22. Ειδικότερα, τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δεν γνωρίζει το επίσημο πλαίσιο υποδοχής των εκπαιδευτικών ενώ κατέδειξε σημαντικές διαφορές στον βαθμό που οι εκπαιδευτικοί συναντούν στις τρέχουσες σχολικές μονάδες που υπηρετούν τα χαρακτηριστικά του επιθυμητού αποτελεσματικού διευθυντή όπως αυτά αναφέρονται στην βιβλιογραφία.
Περιέχει : πίνακες, γραφήματα
The purpose of this paper is to initially explore literature of this state and then research the perceptions of teachers in relation to the Headmaster of a School Unit who is considered as the main factor for their effective integration and secondly the desired role in teachers' integration and support. In order to achieve this goal, teachers are inviting experiencing themselves to contribute their views on what could be improved and what should be done. This research took place during April - May 2016 in 85 primary teachers of prefecture of Boeotia. The research method used in this research is the structured questionnaire distributed electronically to teachers of prefecture of Boeotia which primary include general and demographic data of teachers and secondly the elements of the current situation in the school unit, the data of the desired situation and the expression of their own educational proposals. The data collection tool used in this study is the special statistical program SPSS 22. Specifically, the results showed that majority of teachers do not know the official way of integration and showed significant differences between the characteristics that teacher encounter in their school units and the desired effective headteacher as reported in the literature review.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

κλίμα σχολικής μονάδας
χαρακτηριστικά Διευθυντή
υποδοχή
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
στυλ ηγεσίας
leadership style
manager's profile
school climate
Διευθυντής
Headmaster/Manager
teachers
Primary Education
υποστήριξη
εκπαιδευτικοί
integration
educational needs
support
ανάγκες


Ελληνική γλώσσα

2016-10
2016-10-06T07:10:23Z
2016-09-24


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

44
111
1




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.