Utilization of participatory educational techniques to adult students' education in the Second Chance Schools of the Region of Crete

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2016 (EL)

Αξιοποίηση των συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών στην εκπαίδευση των ενήλικων εκπαιδευομένων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας της περιφέρειας Κρήτης
Utilization of participatory educational techniques to adult students' education in the Second Chance Schools of the Region of Crete

Μαυρομουστακάκης, Νεκτάριος

Καλοκύρη, Βασιλεία
Ανάγνου, Ευάγγελος

Περιέχει: Πίνακες, Γραφήματα
Τα ΣΔΕ αποτελούν μία καινοτόμο παρέμβαση στο πεδίο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και της Δια Βίου Μάθησης, καθώς το ευέλικτο και ανοικτό πρόγραμμα σπουδών τους τα διαφοροποιεί πλήρως από το τυπικό Γυμνάσιο. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτών/τριών των ΣΔΕ της Περιφέρειας Κρήτης σχετικά με την αξιοποίηση των Συμμετοχικών Εκπαιδευτικών Τεχνικών (ΣΕΤ) στην εκπαίδευση των ενήλικων εκπαιδευομένων τους. Για τη διεξαγωγή της έρευνας επιλέχθηκαν η ποσοτική και η ποιοτική προσέγγιση (τριγωνοποίηση). Πιο συγκεκεριμένα, συγκεντρώθηκαν 86 ερωτηματολόγια δια ζώσης και ελήφθησαν 9 συνεντεύξεις. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτές/τριες στα ΣΔΕ αντιμετωπίζουν μεν εμπόδια και δυσκολίες στην προσπάθειά τους να αξιοποιούν ΣΕΤ στο διδακτικό τους έργο, με κυριότερη την απώλεια πολύτιμου εκπαιδευτικού χρόνου, καθώς η τοποθέτησή τους καθυστερεί και, μάλιστα, η πλειονότητα αυτών είναι ωρομίσθιοι. Εντούτοις, γνωρίζουν τις ΣΕΤ, τις εφαρμόζουν και τις προσαρμόζουν στις εκπαιδευτικές ανάγκες των εκπαιδευομένων τους και μάλιστα σε υψηλό βαθμό. Παράλληλα, αναγνωρίζουν ότι οι ΣΕΤ συμβάλλουν στην αποτελεσματική εκπαίδευση των ενήλικων εκπαιδευομένων στα ΣΔΕ, καθώς προάγουν την αύξηση του ενδιαφέροντος και της συμμετοχής, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και του συνεργατικού κλίματος, την παροχή ίσων ευκαιριών μάθησης και τη βελτίωση των σχέσεων Εκπαιδευτή-Εκπαιδευόμενου. Παρόλο που η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτών/τριών έχει επιμορφωθεί στις ΣΕΤ, επιθυμούν την περαιτέρω επιμόρφωση τους σε αυτές, στο πλαίσιο ενός μικτού επιμορφωτικού προγράμματος που συνδυάζει την δια ζώσης και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Τα συμπεράσματα της έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν από εκπαιδευτές, στελέχη, διαμορφωτές εκπαιδευτικής πολιτικής και εποπτικούς φορείς των ΣΔΕ με στόχο την ενδυνάμωση ή την μελλοντική αναδιάρθρωση του θεσμού των ΣΔΕ.
The Second Chance Schools constitute an innovative intervention in the field of Adult Education and Lifelong Learning, as they are differentiated from the typical secondary school due to their open and flexible curriculum. The aim of the present dissertation is to investigate the views of the adult trainers’ working in the Second Chance Schools of the prefecture of Crete concerning the use of Participatory Educational Techniques (PET) in Adult Education. The survey was conducted using both a quantitive and qualitive approach (triangulation). In particular, 86 questionnaires were collected in person and 9 trainers were interviewed. The results of the survey showed that the trainers working at the Second Chance Schools of Crete face impediments and difficulties when using the PETs in their teaching, the most significant of which being the loss of valuable educational time, due to the delay regarding their placement, as most of them work on hourly wages. However, they are aware of the PETs there are signs of a high degree of implementation of the specific method in their teaching, adapting it to their trainees’ educational needs. Moreover, the trainers acknowledge that the PETs contribute to the effective education of adults, as they promote the increase of interest and participation, the development of critical thinking and collaboration, equal learning opportunities and improvement of the trainer-trainee relationship. Despite the fact that the overwhelming majority of the trainers have been trained on PET, they wish to be further educated on the subject, within the framework of a mixed training programme combining in person and distant education. The results of the survey may be utilized by adult trainers, educational policy makers and executives, or Second chance schools overseer organisations, in order to achieve the empowering or restructuring of the Second Chance Schools institution in the future.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Εκπαίδευση Ενηλίκων
Effective learning
Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας
Αποτελεσματική μάθηση
Trainers
Adult education
Εκπαιδευτές
Second chance schools
Συμμετοχικές Εκπαιδευτικές Τεχνικές
Participatory educational techniques


Ελληνική γλώσσα

2016-10-06T07:11:29Z
2016-10
2016-09-25


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

198
4
81




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.