Τα Διδακτικά Εγχειρίδια είναι ένα σημαντικό και ουσιαστικό εργαλείο τόσο για τους Εκπαιδευτικούς Αγγλικής Γλώσσας , όσο και για τους μαθητές. Συνιστούν ένα μέσον με το οποίο οι Εκπαιδευτικοί μπορούν να διεξαγάγουν τις διδακτικές τους πρακτικές και να βρουν πολύτιμες πηγές και ιδέες για το διδακτικό τους έργο. Είναι ένα σταθερό σημείο αναφοράς, ιδιαίτερα για τους λιγότερο πεπειραμένους εκπαιδευτικούς και περιέχουν τη Διδακτέα Ύλη ενός Γλωσσικού Μαθήματος, τόσο στον Ιδιωτικό, όσο και στο Δημόσιο Τομέα.
Οι μαθητές, μέσα από τη χρήση των Διδακτικών Εγχειριδίων, έχουν μία αίσθηση συνέχειας στη διαδικασία της μάθησης, καθώς τους δίδεται μία σαφώς δομημένη σειρά αυτής, στην οποία παρουσιάζονται όλες οι δεξιότητες και το απαραίτητο υλικό, βοηθώντας τους να εργαστούν πιο αποτελεσματικά.
Παρόλο που τα Διδακτικά Εγχειρίδια είναι ένα πολύ βοηθητικό εργαλείο τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές, συχνά παρουσιάζουν ορισμένα μειονεκτήματα, τα οποία αφορούν την παρουσίαση και εξάσκηση των δεξιοτήτων, το γλωσσικό επίπεδο, την εμφάνιση και το σχεδιασμό τους.
Ο σκοπός αυτής της έρευνας είναι η αξιολόγηση του Διδακτικού Εγχειριδίου (Αγγλικά Ε’ Δημοτικού, English 5th Grade, Pupil’s Book, Ελευθερία-Κλειώ Κολοβού, Άννα Κρανιώτου, 2009)το οποίο χρησιμοποιείται στην 5η Τάξη του Ελληνικού Δημόσιου Δημοτικού Σχολείου, ως προς το βαθμό που αυτό ενσωματώνει ικανοποιητικά τη Δεξιότητα της Κατανόησης Γραπτού Λόγου. Ο τρόπος που η συγκεκριμένη Δεξιότητα παρουσιάζεται και εξασκείται στο Διδακτικό Εγχειρίδιο, έχει αξιολογηθεί σύμφωνα με αξιολογική λίστα της ερευνήτριας και με συνεντεύξεις με Εκπαιδευτικούς Αγγλικής Γλώσσας στη Δημόσια Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της παρούσας έρευνας, η πλειοψηφία των Εκπαιδευτικών θεωρούν ότι το Διδακτικό Εγχειρίδιο παρουσιάζει μειονεκτήματα σε σχέση με την ποικιλία και την καταλληλότητα των κειμένων, τη δομή των δραστηριοτήτων και την αποτελεσματικότητα του Συμπληρωματικού Υλικού σε σχέση με τη Δεξιότητα Κατανόησης Γραπτού Λόγου. Παρόλα αυτά, μία θετική άποψη τεκμηριώνεται, η οποία αφορά την εξάσκηση των περισσότερων Στρατηγικών Κατανόησης Γραπτού Λόγου και των Αρχών που ορίζονται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα (ΔΕΠΠΣ)
Επιπρόσθετα, αυτή η έρευνα στοχεύει στην εξέταση των αδύνατων σημείων του Διδακτικού Εγχειριδίου και σε μια προσπάθεια πρότασης μερικών λύσεων για τη βελτίωσή του. Η έρευνα ίσως πυροδοτήσει περαιτέρω έρευνα πάνω στο Διδακτικό Εγχειρίδιο.Είναι πιθανό επίσης να εμπνεύσει περαιτέρω προσπάθειες για τον έλεγχο και τη βελτίωση όποιων αδύνατων σημείων βρεθούν, μετά από σχετική έρευνα που θα διεξαχθεί σύμφωνα με συγκεκριμένα κριτήρια.
Περιέχει διαγράμματα πίτας στα Παραρτήματα
Coursebooks are an important and essential tool for Teachers of English , as well as for the learners. They constitute a means through which teachers can implement their teaching practices and find invaluable sources and ideas for their teaching. They are a constant point of reference, especially for the less experienced teachers and they contain the Syllabus of a language course, in the Private as well as in the State Sector.
Learners, through the use of the coursebooks, have a sense of continuity in the learning process, as they are given a clearly structured course, in which all the skills and the necessary material are presented, helping them to work more effectively.
Although all the coursebooks are a very helpful tool for both the teachers and the learners, they often present some drawbacks, concerning the presentation and practice of skills, the language level, their layout and design.
The aim of this study is the evaluation of the coursebook used in the 5th (Fifth) Grade of the Greek State Primary School (Αγγλικά Ε’ Δημοτικού, English 5th Grade, Pupil’s Book, Ελευθερία-Κλειώ Κολοβού, Άννα Κρανιώτου, 2009), in terms of the extent to which it incorporates adequately the skill of Reading. The way this particular skill is presented and practised in the coursebook, has been evaluated according to the researcher’s Checklist and through interviews with Teachers of English at the State Primary Sector.
According to the findings of the present study, the majority of the Teachers consider that the Coursebook presents drawbacks in relation to the variety and appropriateness of the Reading Texts, the structure of the Reading Tasks and the effectiveness of the Supplementary Material in relation to the Reading Skill.However, a positive opinion is documented concerning the practicing of most of the Reading Strategies and of the Principles defined in the Cross-Thematic Curriculum (DEPPS).Moreover, this research aims at the examination of the weak points of the coursebook and at an effort to suggest some solutions for its improvement. The study may trigger further research on the Coursebook in question.It may also inspire further efforts to check and improve any weak points found, after relevant research that is going to be carried out according to particular criteria.