ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ ΔΥΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ A1 ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥΣ

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



EVALUATION OF WRITING AND VOCABULARY MATERIALS OF TWO COMMERCIAL BOOKS FOR B’ SENIOR LEARNERS AND SUGGESTIONS FOR FURTHER IMPROVEMENTS
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ ΔΥΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ A1 ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥΣ

ΜΙΧΑΛΤΣΟΥ, ΜΑΡΙΑ

ΖΟΡΜΠΑΣ, ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΚΑΡΑΤΣΙΩΡΗ , ΜΑΡΙΑΝΘΗ

Διπλωματική Εργασία / Thesis

2017-09-29T09:17:38Z
2017-09-23


Υπάρχουν πίνακες, διαγράμματα και εικόνες
Αυτή η διπλωματική εργασία παρουσιάζει την αξιολόγηση δύο εμπορικά διαθέσιμων βιβλίων για την διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας επικεντρώνοντας στην προσέγγιση τους σε ότι αφορά στην δεξιότητα παραγωγής γραπτού λόγου μαθητών επιπέδου B’ Senior. Τα βιβλία που αξιολογούνται και συγκρίνονται είναι το ‘Spark 2’ των εκδόσεων Express Publishing και το ‘Here We Go 2’ των εκδόσεων Burlington Books. Αντικειμενικός στόχος αυτής της μελέτης είναι η ανάλυση και η σύγκριση των δύο βιβλίων σε ότι αφορά το περιεχόμενο και την μεθοδολογία που στοχεύουν ειδικά στην ανάπτυξη του γραπτού λόγου και του εμπλουτισμού λεξιλογίου, ενώ αναφέρεται και γενικότερα στην προαγωγή όλων βασικών δεξιοτήτων που απαιτούνται κατά την εκμάθηση ξένης γλώσσας. Στα πλαίσια αυτής της μελέτης έγινε αξιολόγηση των αναγκών των μαθητών στους οποίους τα συγκεκριμένα βιβλία απευθύνονται με την χρήση ερωτηματολογίων τα οποία σχεδιάστηκαν ειδικά για τις απαιτήσεις αυτής της έρευνας. Αξιολογήθηκαν επίσης πληροφορίες από καθηγητές Αγγλικής γλώσσας που αφορούσαν στις προσωπικές τους εμπειρίες και γνώμες σε σχέση με τα συγκεκριμένα βιβλία. Οι πληροφορίες συλλέχθηκαν μέσω συνεντεύξεων οι οποίες περιείχαν στοχευμένες ερωτήσεις αλλά και αυθόρμητα σχόλια. Οι πληροφορίες που συλλέχθηκαν με την χρήση ερωτηματολογίων και συνεντεύξεων χρησιμοποιήθηκαν για τον καθορισμό των απαραίτητων κριτηρίων αξιολόγησης των βιβλίων. Απώτερος στόχος ήταν τα κριτήρια αυτά να αντικατοπτρίζουν τις ανάγκες των μαθητών, τις πληροφορίες των καθηγητών και τις απαιτήσεις της διδακτέας ύλης, πάντα σε σχέση με τις βασικές αρχές της βιβλιογραφίας στον τομέα αξιολόγησης βιβλίων για την διδασκαλία της Αγγλικής ως ξένη γλώσσα. Στο τελικό στάδιο της μελέτης τα βιβλία αξιολογήθηκαν και συγκρίθηκαν σε συνάρτηση με τα προκαθορισμένα κριτήρια αξιολόγησης ενώ παράλληλα προτάθηκαν βελτιώσεις και προσθήκες στο περιεχόμενο και στις διδακτικές μεθόδους τους.
This research presents an evaluation overview of two commercial textbooks and their suitability with respect to the needs and the curricular demands concerning the development of writing skills of B’ Senior English language learners. More specifically, the two textbooks compared are ‘Spark 2’ and the ‘Here We Go 2’ from Express publishing and Burlington Books respectively. The main objective of this research is to analyze and compare the textbooks’ materials, methods and approaches with respect to the development of writing skills and vocabulary enrichment, although all the basic oracy and literacy skills are examined. In this context, the students’ needs were identified and prioritized using needs analysis questionnaires designed specifically for the purposes of this study. Information and feedback from English language teachers were also collected and evaluated through targeted interviews including pre-designed questions and spontaneous comments. Subsequently, evaluation criteria were defined with respect to students’ needs, teachers’ feedback, possible practical constraints and curricular demands, according to the fundamental principles in the relevant fields of study concerning textbook evaluation. Moreover, the textbooks were also examined against to the principles of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR). Finally, the textbooks were evaluated and compared with respect to the defined criteria and suggestions are made concerning possible improvements and adaptations for each textbook.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
B SENIOR LEVEL
ΕΠΙΠΕΔΟ Α1
EVALUATION
VOCABULARY
WRITING
ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ
ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ

Αγγλική γλώσσα

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.