H ενσωμάτωση του μοντέλου της «Αντεστραμμένης Τάξης» στην Στ’ Δημοτικού Ελληνικών Δημόσιων Σχολείων: επίδραση στην Επαγγελματική Εξέλιξη των Εκπαιδευτικών και την Ενεργό Μάθηση των Μαθητών

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Flipped Classroom Integration in the 6th grade of Greek State Primary Schools: Effect on Teachers’ Professional Development and Students’ Active Learning
H ενσωμάτωση του μοντέλου της «Αντεστραμμένης Τάξης» στην Στ’ Δημοτικού Ελληνικών Δημόσιων Σχολείων: επίδραση στην Επαγγελματική Εξέλιξη των Εκπαιδευτικών και την Ενεργό Μάθηση των Μαθητών

ΡΗΓΟΥΤΣΟΥ, ΑΝΔΡΙΑΝΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

ΚΑΡΑΤΣΙΩΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ
ΚΑΖΑΜΙΑ, ΒΑΣΙΛΕΙΑ

Διπλωματική Εργασία / Thesis

2017-09-23
2017-09-29T09:33:38Z


Η παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει μία έρευνα δράσης διερευνώντας την αποτελεσματικότητα της εφαρμογής του Μοντέλου της Αντεστραμμένης Τάξης (ΑΤ) στη διδασκαλία της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας (ΑΞΓ) σε μαθητές 12 ΣΤ’ τάξεων Δημοσίων Δημοτικών Σχολείων της χώρας. Με βάση πρόσφατες μελέτες, η έρευνα σχετικά με την εφαρμογή της ΑΤ στη διδασκαλία της ΑΞΓ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι ελλιπής. H ΑΤ είναι μια νέα παιδαγωγική προσέγγιση που έχει αποκτήσει δυναμική τα τελευταία χρόνια με σκοπό την αντιμετώπιση της δυσκαμψίας και της αναποτελεσματικότητας των παραδοσιακών δασκαλοκεντρικών πρακτικών μάθησης που συνεπάγονται υπερβολική εξάρτηση από διαλέξεις, αυξημένο φόρτο εργασίας στο σπίτι και μηχανική μάθηση. Σύμφωνα με την ΑΤ, οι μαθητές, αντί να παρακολουθούν την παράδοση του μαθήματος στην τάξη και να αναλαμβάνουν εργασία για το σπίτι, παρακολουθούν την παράδοση από το σπίτι τους μέσω εκπαιδευτικού ψηφιακού υλικού και διεκπεραιώνουν τις εργασίες στην τάξη. Ως αποτέλεσμα, ενισχύεται η Ενεργός Συμμετοχή (ΕΣ) τους αξιοποιώντας ταυτόχρονα τις Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση. Συνεπώς, η έρευνα αυτή στοχεύει, αρχικά, στο να εξετάσει την ετοιμότητα των εμπλεκομένων εκπαιδευτικών στο να εντάξουν στοιχεία της ΑΤ στη διδακτική τους. Επίσης, τους καλεί σε αξιολόγηση του προσφερόμενου υλικού της παρούσας έρευνας καθώς και στο σχεδιασμό νέου. Τέλος, ερευνά την αποτελεσματικότητα της ΑΤ στο να προωθήσει την ΕΣ των μαθητών στην κατάκτηση της νέας γνώσης. Για την διεξαγωγή της έρευνας, γίνεται χρήση τόσο της ποσοτικής όσο και της ποιοτικής συλλογής και ανάλυσης δεδομένων, αφενός μέσω ενός διαδικτυακού ερωτηματολογίου απευθυνόμενο στους εμπλεκόμενους καθηγητές και αφετέρου, μέσα από ανεπίσημες συζητήσεις που πραγματοποιούνται από αυτούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κατόπιν παρουσίασης και κριτικής ανάλυσης των ευρημάτων, η έρευνα ολοκληρώνεται με τον σχολιασμό των επιπτώσεων στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη διατύπωση προτάσεων για μελλοντική έρευνα ώστε να διερευνηθεί η ΑΤ από διαφορετικές οπτικές λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς των συγκεκριμένων περιπτώσεων.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: ΕΙΚΟΝΑ (σελ.15), ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΕΙΚΟΝΕΣ (σελ.31-32), ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ (σελ.52-68)
This dissertation provides the descriptive analysis of an action research project upon the application of the Flipped Classroom Approach (FCA) in 12 teaching cases of 6th graders in the Greek public primary school context. Based on recent studies, no research can be found on flipping in the area of Teaching English as a Foreign Language (TEFL) at a primary school level in Greece. FCA is a relatively new pedagogical approach which has gained momentum recently to overcome the rigidity and ineffectiveness of traditional teacher-centered practices which over-rely on lectures, homework assignment, testing and rote learning. More specifically, in FCA, the traditional lecture and homework sessions are inverted with students being provided with online material in order to gain necessary knowledge before class, while class time is devoted to clarifications and application of this knowledge (also see 1.1). Therefore, this research aims at examining, first of all, the degree to which teachers of English as a Foreign Language (EFL) are ready to embrace FCA as part of their professional development and at the same time, to be engaged in a process of evaluation of the suggested FCA material and development of new one. Finally, the FCA implementation is discussed concerning its effectiveness into promoting students’ Active Learning (AL) processes. Instruments of both the quantitative and the qualitative data collection and analysis are preferred to give answers to the research purpose meaning an online self-administered questionnaire completed by the participating teachers as well as unstructured discussions taking place among them through social networking site services. After presenting and analyzing the research findings, specific implications are discussed and suggestions for future research are made to investigate FCA from different perspectives taking the limitations of the specific cases into consideration.

FLIPPED CLASSROOM
ΑΝΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΗ ΤΑΞΗ

Αγγλική γλώσσα

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.