Πίνακες, Διαγράμματα.
Ο σκοπός αυτής της διατριβής είναι να προτείνει υλικό ώστε να χρησιμοποιηθεί στο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.) για την διδασκαλία των Αγγλικών. Το υλικό αυτό θα βασίζεται σε ήδη υπάρχουσες ασκήσεις για την βελτίωση του γραπτού λόγου στην Αγγλική γλώσσα που υπάρχουν στα βιβλία που χρησιμοποιούνται στο ΕΠΑ.Λ. και θα συνδυάζεται με τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας. Αυτή η διατριβή επιχειρεί να εκσυγχρονίσει τον τρόπο με τον οποίο διδάσκεται ο γραπτός λόγος στην Αγγλική γλώσσα στα ΕΠΑ.Λ., προσαρμόζοντας το υλικό διδασκαλίας που προσφέρεται από το Υπουργείο Παιδείας χρησιμοποιώντας το κοινωνικό μέσο δικτύωσης facebook. Ο λόγος που προτείνεται αυτή η αναβάθμιση υλικού είναι ότι κάποια από τα βιβλία που διανέμονται, έχουν εκδοθεί για πρώτη φορά την δεκαετία του ‘90 και δεν έχουν ανανεωθεί από τότε, σύμφωνα με το νέο αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου για την διδασκαλία των Αγγλικών στα ΕΠΑ.Λ.. Το προϊόν αυτή της διατριβής θα είναι ένα σχέδιο μαθήματος το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από καθηγητές που θα είναι πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν την ψηφιακή τεχνολογία υιοθετώντας την προσέγγιση στην διδασκαλία γραπτού λόγου που ονομάζεται process approach.
Στο πρώτο κεφάλαιο αυτής της διατριβής, θα παρουσιαστεί μία ιστορική αναδρομή για τις θεωρίες γραφής. Έπειτα, στο δεύτερο κεφάλαιο, θα γίνει μία σύντομη παρουσίαση για την εκπαιδευτική αξία του facebook, καθώς και για τις ευκαιρίες που παρέχει στην διδασκαλία του γραπτού λόγου. Το επόμενο κεφάλαιο θα περιέχει μία ανάλυση του νέου αναλυτικού προγράμματος για την διδασκαλία των Αγγλικών στα ΕΠΑ.Λ.. Η συζήτηση θα συνεχιστεί με τις απόψεις ορισμένων ερευνητών για το πώς πραγματοποιείται η διδασκαλία των Αγγλικών μέσα στην τάξη του δημόσιου Ελληνικού σχολείου. Ακολούθως, στο τέταρτο κεφάλαιο θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα μιας έρευνας μικρής κλίμακας, που έγινε στο ΕΠΑ.Λ. Χρυσούπολης, ώστε να διερευνηθεί η δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί το facebook ως εκπαιδευτικό εργαλείο και επίσης να διερευνηθούν οι γνώμες των μαθητών σχετικά με την γραφή στην Αγγλική γλώσσα. Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο, πραγματοποιείται μία αξιολόγηση των προτεινόμενων ασκήσεων γραφής, από τα βιβλία που χρησιμοποιούνται, βασισμένη σε κριτήρια όπως αυτά προκύπτουν από το αναλυτικό πρόγραμμα για την διδασκαλία των Αγγλικών. Αυτή η αξιολόγηση θα κάνει ορατή την ανάγκη για βελτίωση και αναθεώρηση των ασκήσεων ανάπτυξης της δεξιότητας του γραπτού λόγου, ώστε αυτές να υπηρετούν τους σκοπούς του Υπουργείου, επαρκέστερα. Έπειτα, θα παρουσιαστεί ένα σχέδιο μαθήματος, το οποίο θα ενστερνίζεται τις νέες αντιλήψεις για την γραφή και θα χρησιμοποιεί τις πρόσφατες εξελίξεις στο χώρο της ψηφιακής κοινωνικής δικτύωσης, όπως το facebook, για εκπαιδευτικούς σκοπούς, ενώ παράλληλα θα είναι εναρμονισμένο με τις νέες απαιτήσεις του Υπουργείου, όπως αυτές εκφράζονται από το αναλυτικό πρόγραμμα. Επίσης, θα παρουσιαστεί πώς το προτεινόμενο σχέδιο μαθήματος μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε να αναβαθμίσει τις υπάρχουσες δραστηριότητες γραπτού λόγου μέσω δύο παραδειγμάτων.
This thesis aims at proposing materials to be used in the Greek Technical Vocational Senior High School (EPAL) for the teaching of English as a foreign language. The materials will be based on already existing writing activities of the main coursebooks which will be enriched by the use of technology. The thesis actually attempts to update the way writing is taught in the EPAL school by adapting outdated material provided by the Greek Ministry of Education using the social platform of facebook. The motivation for this study is that some of the coursebooks used in EPAL have been published as far back as the 90’s and the way they present writing tasks needs updating according to the new guidelines for teaching English at EPAL schools, as they have been published by the Greek Ministry of Education. The outcome of this dissertation is the production of a lesson plan which will be used in the future by the teachers making use of technology and adopting the process approach. It will actually incorporate the use of the facebook for the teaching of writing.
In the first chapter of this thesis, there will be a brief review of the current approaches to writing. Following, in the second chapter a short presentation of the educational value of facebook and the opportunities it offers for teaching writing will be explored. The next chapter will present how the Greek Ministry of Education envisages that English should be taught in class by examining the suggested curriculum. The discussion will continue with the opinions of some scholars about what really happens in the English class of the Greek Public schools. Moving to the fourth chapter, the results of a small scale needs analysis in the EPAL are presented in order to explore to what extend facebook is possible to be used for classroom reasons as well as to examine students’ attitudes to writing in English. In the final chapter, the suggested writing activities from the coursebooks used will be evaluated on the basis of certain standards that the Ministry of Education suggests through its curriculum. Through this evaluation, it will be suggested that there is a need for improving the particular writing tasks. So, in order to fulfill that need, a lesson plan will ultimately be proposed which attempts to integrate the latest approaches of writing theory with the new trends about using digital social platforms such as facebook for educational reasons. In this way, the coursebooks’ writing activities will serve the aims of the Ministry’s curriculum in a better way. It will also be shown how this lesson plan could be adapted to fit any writing task found in the coursebooks used for EPAL