The present study investigates the effect of the work students perform for their written assignments at the Hellenic Open University (HOU) M.Ed. in TESOL on their teaching practices. It employs quantitative methodology, in order to examine the extent to which the reflective design of the course has informed or transformed the classroom reality of its student teachers, in terms of their methodological choices, their attitudes towards learners and learner progress, as well as their own self-perception and roles as practising teachers. Data from 177 respondents provide a considerable sample from which conclusions are drawn concerning the beliefs and respective practices of HOU M.Ed. in TESOL students, resulting from their coursework. Overall, a positive attitude towards the assignments is exhibited in terms of their innovative nature, relevance and applicability to actual teaching contexts. Nonetheless, a number of factors appear to affect sustained integration and regular implementation of new knowledge in classroom situations. Therefore, based on the research findings, as well as relevant literature, suggestions for further research into the relation between teacher education coursework and teaching practice are made at the end of the study.
Η παρούσα μελέτη πραγματεύεται την επίδραση των γραπτών εργασιών του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (ΜΔΕ) Καθηγητών Αγγλικής του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) στις διδακτικές πρακτικές των σπουδαστών του. Χρησιμοποιείται μεθοδολογία ποσοτικής έρευνας, με στόχο να διερευνηθεί κατά πόσο ο αναστοχαστικός σχεδιασμός του προγράμματος σπουδών έχει τροποποιήσει ή αναμορφώσει τη διδακτική πραγματικότητα των φοιτητών – καθηγητών σε ό,τι αφορά τις μεθοδολογικές τους επιλογές, τη στάση τους απέναντι στους μαθητές τους και την πρόοδο τους, καθώς επίσης και τη δική τους αυτο-αντίληψη και ρόλο στη διδακτική πράξη. Δεδομένα από 177 ερωτηθέντες συνιστούν ένα σημαντικό δείγμα, από το οποίο εξάγονται συμπεράσματα που αφορούν τις αντιλήψεις και τις αντίστοιχες πρακτικές των φοιτητών του ΜΔΕ Αγγλικής, όπως αυτές απορρέουν από την εκπόνηση των εργασιών τους. Γενικά, παρατηρείται μια θετική στάση απέναντι στις γραπτές εργασίες σε ό,τι αφορά την καινοτόμο τους διάσταση, την άμεση σχέση τους με τη διδασκαλία και το κατά πόσο οι πρακτικές που προάγουν θεωρούνται εφαρμόσιμες σε πραγματικές συνθήκες τάξης. Ωστόσο, αναγνωρίζονται παράγοντες που επηρεάζουν την ενσωμάτωση και την τακτική εφαρμογή αυτών των πρακτικών στη διδασκαλία των σπουδαστών – καθηγητών. Τέλος, με βάση τα ευρήματα της παρούσας μελέτης, καθώς και τη σχετική βιβλιογραφία, διατυπώνονται προτάσεις περαιτέρω έρευνας για τη σχέση ανάμεσα στην εκπόνηση ακαδημαϊκών εργασιών στα πλαίσια προγραμμάτων εκπαίδευσης καθηγητών και τη διδακτική πράξη.
Περιέχει πίνακες και διαγράμματα.