Zur Förderung des mündlichen Ausdrucks im DaF Unterricht. Eine Analyse des Lehrwerks "Genial klick" im B1 Niveau.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Η προώθηση του προφορικού λόγου στο μάθημα της Γερμανικής ως ξένη γλώσσα. Μια ανάλυση του εγχειριδίου Genial klick στο επίπεδο Β1.
Zur Förderung des mündlichen Ausdrucks im DaF Unterricht. Eine Analyse des Lehrwerks "Genial klick" im B1 Niveau.

Παλλίδου, Βάγια

Χρύσσου, Μάριος

0
Ιn antiken Griechenland war eine Phrase berühmt und zwar „am Anfang war das Wort“. Das bedeutet einerseits Vernunft und andererseits den mündlichen Ausdruck im Sinne des Sprechens. Der mündliche Ausdruck im Rahmen des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache ist der Hauptkern der vorliegenden Diplomarbeit mit dem Titel „Die Förderung der mündlichen Ausdruck im Unterricht Deutsch als Fremdsprache – eine Analyse des Lehrwerks „Geni@l klick“ im B1-Niveau“. Anlass dieser Auswahl ist die ständige Suche nach Weisen zur Förderung des mündlichen Ausdrucks, da ich als Lehrerin bei den Schüler immer Hemmungen feststelle, sich mündlich und frei auf der Zielsprache zu äußern. Aus dieser Bemerkung entstehen demzufolge die Suche nach Lösungsmöglichkeiten und die Förderung der Mitteilungsfähigkeit. Von zentraler Bedeutung sind die Faktoren und die Hindernisse, die die Kommunikation potenziell beeinflussen – oder beeinflussen könnten, zumal der Erwerb und die Anwendung einer Fremdsprache für eine erfolgreiche Kommunikation oft nicht genügen. Erwähnenswert ist es auch, dass alle die sprachlichen Fertigkeiten in einem Zusammenhang zueinander stehen, deshalb sollten diese nicht im Hintergrund gelassen werden. Der mündliche Ausdruck, eine von den produktiven Fertigkeiten, stellt den Hauptlernziel bei dem Erlernen einer Fremdsprache dar, da heutzutage der kommunikative Ansatz fast ausschließlich die Unterrichtsmethode der Lehrwerke ist. Gleichzeitig erschwert das Überangebot an Lehrwerken als auch ihre Neuerscheinungen den Auswahl für ein. Lehrwerke sollten nach Qualitätskriterien in Hinsicht immer auf den Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmen für Sprachen und den Gemeinsamen Rahmencurriculum für Fremdsprachen analysiert werden, was auch der Kernpunkt dieser Masterarbeit ist. Das Lehrwerk “Genial klick“ stellt ein praktisches Beispiel dazu dar.
Στον αρχαίο ελληνικό κόσμο υπήρχε η φράση «εν αρχή ην ο λόγος» που σημαίνει και ο λόγος ως λογική και ο προφορικός λόγος με την έννοια της ομιλίας, αποτελούν την αρχή όλων. Αυτός ο προφορικός λόγος με απασχόλησε στην παρούσα διπλωματική εργασία, στα πλαίσια πάντοτε του μαθήματος της διδασκαλίας των Γερμανικών ως ξένη γλώσσα, η οποία φέρει τον τίτλο «Η προώθηση του προφορικού λόγου στο μάθημα των γερμανικών ως ξένη γλώσσα και η κριτική ανάλυση του διδακτικού εγχειριδίου “Geni@l klick” στο επίπεδο Β1». Αφορμή για την επιλογή αυτή στάθηκε η συνεχής αναζήτηση τρόπων προώθησης του προφορικού λόγου καθώς παρατηρώ τη μόνιμη ανασφάλεια και το άγχος μαθητών να εκφραστούν ελεύθερα προφορικά. Από αυτήν την παρατήρηση προκύπτει ο προβληματισμός και η αναζήτηση λύσεων ενίσχυσης της έκφρασής τους. Οι παράγοντες που επηρεάζουν την επικοινωνία, όπως και τα εμπόδια που προκύπτουν – ή μπορεί να προκύψουν, είναι πρωτεύουσας σημασίας, καθώς δεν αρκεί μόνο η γνώση και η σωστή χρήση της ξένης γλώσσας για μια επιτυχή επικοινωνία. Άξιο λόγου είναι ότι όλες οι γλωσσικές δεξιότητες βρίσκονται σε αλληλεξάρτηση μεταξύ τους καθώς η μια προυποθέτει την άλλη. Ο προφορικός λόγος, μια από τις γλωσσικές δεξιότητες, αποτελεί κύριο διδακτικό στόχο στην εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, μιας και πλέον τη σήμερον ημέρα χρησιμοποιείται σχεδόν αποκλειστικά η επικοινωνιακή μέθοδος διδασκαλίας (kommunikativer Ansatz). Παράλληλα η πληθώρα διδακτικών εγχειριδίων και η συνεχής ανανέωσή τους καθιστά δυσκολότερη την επιλογή του «ενός». Γι’ αυτό επέλεξα την παρουσίαση κριτιρίων επιλογής διδακτικών εγχειριδίων, λαμβάνοντας υπόψη πάντα το Κοινό Ευρωπαικό Πλαίσιο Αναφοράς για τις γλώσσες όπως και το ανανεωμένο Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις ξένες γλώσσες. Πρακτικό παράδειγμα θ’ αποτελέσει το διδακτικό εγχειρίδιο „Geni@l klick“ .

Διπλωματική Εργασία / Thesis

προφορικός λόγος
mündlicher Ausdruck


Γερμανική γλώσσα

2017-10-06T07:33:13Z
2017-09-23


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

0
1
74




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.