Exploring the impact of animated stories on young learners' vocabulary development and lexical chunks

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Εξερευνώντας την επιρροή των κινουμένων σχεδίων στην ανάπτυξη λεξιλογίου και λεξιλογικών εκφράσεων των μικρών μαθητών
Exploring the impact of animated stories on young learners' vocabulary development and lexical chunks

Υφούλη, Δέσποινα

Ζορμπάς, Βασίλειος
Αλεξίου, Θωμαή

Στο κυρίως κείμενο υπάρχουν 12 πίνακες και διαγράμματα.
Η τρέχουσα διπλωματική εργασία στοχεύει στο να εξερευνήσει την επιρροή των κινουμένων σχεδίων στην λεξιλογική ανάπτυξη των μικρών μαθητών. Τα κινούμενα σχέδια αποτελούν ένα αναπόσπαστο κομμάτι στη ζωή των μικρών παιδιών κι ένα ανεκτίμητο οπτικοακουστικό μέσο ικανό να λειτουργήσει ως εκπαιδευτικό εργαλείο με αποτελεσματικό τρόπο. Ο σκοπός της έρευνας περιστρέφεται γύρω από την ανάλυση της συνεισφοράς της παρακολούθησης των κινουμένων σχεδίων στην λεξιλογική βελτίωση των μικρών μαθητών μέσα στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Αγγλικής γλώσσας. Η διπλωματική αρχικά αναλύει βαθύτερα τα βασικά χαρακτηριστικά που παρουσιάζουν οι μικρές τάξεις και την ανάγκη να προσαρμόσουμε την διδακτική μεθοδολογία έτσι ώστε να καλύπτουμε αποτελεσματικά τις ανάγκες των μαθητών σε μικρή ηλικία. Συνεχίζει με την ανάλυση του θεωρητικού πλαισίου όσον αφορά την διδασκαλία και την εκμάθηση του λεξιλογίου σε μία ξένη γλώσσα και διαχωρίζει την πρόσληψη από την παραγωγή λεξιλογίου και την διαφορετικότητα των χαρακτηριστικών τους και της εκμάθησής τους. Επιπλέον, απαριθμεί τα θετικά χαρακτηριστικά των κινουμένων σχεδίων και τον πολύτιμο ρόλο τους στην ανάπτυξη του λεξιλογίου. Η ποσοτική προσέγγιση που υιοθετείται στην έρευνα περιλαμβάνει τεστ λεξιλογικής επίδοσης τα οποία λαμβάνουν χώρα καθόλη τη διάρκεια της έρευνας και των οποίων τα αποτελέσματα οδηγούν σε σημαντικά συμπεράσματα όσον αφορά την απόκτηση λεξιλογίου. Μία βαθυστόχαστη ερμηνεία των αποτελεσμάτων προσφέρει βαθιά γνώση για την βελτίωση της πρόσληψης/κατανόησης και παραγωγής λεξιλογίου μέσω της απλής παρακολούθησης ενός κινουμένου σχεδίου και την αποθήκευση των καινούργιων λεξιλογικών πληροφοριών στην βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη μνήμη των μικρών μαθητών.
The current dissertation aims at exploring the impact of comic series on vocabulary development in a young learners’ context. Animated stories constitute an indispensable part in young children’s life and an invaluable audiovisual means able to function as educational tool in an effective way. This research’s purpose revolves around the analysis of the cartoon viewing’s contribution to young learners’ lexical improvement in the domain of English Language teaching (ELT). It begins with a profound reflection on the main characteristics of young learners’ classes and the necessity to adapt the teaching methodology according to the needs of learners at a young age. It continues with an analysis of the theoretical background in terms of foreign language vocabulary learning and teaching and distinguishes receptive from productive type of vocabulary knowledge. Moreover, it recites the positive aspects of animated stories in the EFL context and their precious role in vocabulary learning. The quantitative approach to research adopted includes vocabulary performance tests which take place during the study and whose findings lead to important inferences in terms of vocabulary gains and uptake. A thoughtful interpretation of the results offers significant insight into the development of receptive and productive vocabulary through the simple viewing of animated stories and the storage of newly-received lexical information in young learners’ short-term and long-term memory.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

vocabulary development
young learners
lexical chunks
μικροί μαθητές
λεξιλογικές εκφράσεις
cartoon viewing
κινούμενα σχέδια
παρακολούθηση κινουμένων σχεδίων
ανάπτυξη λεξιλογίου
animated stories


Αγγλική γλώσσα

2017-10-09T06:21:48Z
2017-09-23


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

0
100
4




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.