Περιέχει : πίνακες, διαγράμματα, εικόνες
Το Μουσείο του 21ου αιώνα εξελίσσεται σε χώρο μάθησης, έκφρασης, διάδρασης. Μετατρέπεται σε ένα χώρο που διεκδικεί την ενεργή συμμετοχή του νεανικού κοινού, επιθυμεί να γίνει πόλος έλξης για διαφορετικές ηλικιακές και κοινωνικές ομάδες και προκαλέσει τον διάλογο με τον χώρο, τους ανθρώπους και τα αντικείμενα.
Στα πλαίσια αυτής της εργασίας, έγινε μια προσπάθεια προσέγγισης και κατανόησης της σχέσης των νέων, που ανήκουν στις γενιές Y και Ζ, με τα μουσεία, λαμβάνοντας υπόψη τη μεγάλη εξοικείωση τους με τις τεχνολογικές εξελίξεις, το Διαδίκτυο και την εκτεταμένη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Ως πρώτη μελέτη περίπτωσης διερευνήθηκε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου, ένα μουσείο με παγκόσμια αναγνωρισιμότητα, μεγάλη επισκεψιμότητα. Παρουσιάστηκαν η επικοινωνιακή και εκπαιδευτική πολιτική, καθώς και οι δράσεις εν γένει, που έχει σχεδιάσει και υλοποιεί, προκειμένου να εκπληρώσει τον κοινωνικό, εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό του ρόλο ως μουσείο στη υπηρεσία του κοινού, ως μουσείο που σέβεται τις ιδιαιτερότητες και προβλέπει τις ανάγκες κάθε επισκέπτη.
Ως δεύτερη μελέτη περίπτωσης διερευνήθηκε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης ως ο πολιτιστικός εκείνος χώρος που συνδέεται άμεσα με την εκπαίδευση και τον πολιτισμό. Είναι ένας χώρος που αρέσει στους νέους κάθε ηλικίας, αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες και τις δυνατότητες που προσφέρουν με νέες εφαρμογές, καινοτομεί και πρωτοπορεί και πάνω από όλα παραμένει τμήμα ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος.
Η εργασία ολοκληρώνεται με μια ποσοτική έρευνα, που διερευνά τάσεις και μοντέλα συμπεριφοράς που διέπουν την σχέση των νέων που εκπροσωπούν τη γενιά Υ με τα μουσεία .
The 21st Century Museum evolves into a place of learning, expression, interaction. It is transformed into an area that aspires to the active participation of the youth, wishes to become a pole of attraction for different age and social groups and arouses dialogue with space, people and objects.
In the context of this work, an attempt was made to approach and understand the relationship of Y and Z generations with museums, given their great familiarity with technological developments, the Internet and the widespread use of social media.
The first case study the London Natural History Museum is a museum with worldwide recognition, and visitor influx. The communication and educational policy and the experiential activities are designed and implemented in order to fulfill its social, educational and entertainment role as a museum serving the public, as a museum that respects the peculiarities and anticipates the needs of each visitor.
As a second case study, the Museum of Natural History of Crete was approached as the cultural area that is directly related to education and culture. It is a place that attracts young people of all ages, takes advantage of the new technologies and the possibilities they offer with new applications, innovates and pioneers and above all remains part of an educational institution.
The paper concludes with a quantitative research that explores trends and patterns of behavior that govern the relationship of young people who represent Y generation with museums.