Ο καθηγητής γερμανικών ως Lerncoach. Η δημιουργία μιας νέας ταυτότητας δασκάλου για τους καθηγητές γερμανικής γλώσσας μέσω της επιμόρφωσής τους στη μεθοδολογία του Coaching.

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Der DaF- Lehrer/Lerncoach: Die Entstehung einer neuen Identität für DaF-Lehrer durch ihre Fortbildung in der Methodik des Coachings.
Ο καθηγητής γερμανικών ως Lerncoach. Η δημιουργία μιας νέας ταυτότητας δασκάλου για τους καθηγητές γερμανικής γλώσσας μέσω της επιμόρφωσής τους στη μεθοδολογία του Coaching.

ΓΚΕΚΑ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ

ΒΗΔΕΝΜΑΓΙΕΡ, ΔΑΦΝΗ
ΧΡΥΣΟΥ, ΜΑΡΙΟΣ

Στο κυρίως κείμενο υπάρχουν πίνακες, σχήματα και διαγράμματα.
ΑΝΑΒΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΩΣ ΤΟΝ ΜΑΪΟ ΤΟΥ 2021. Αντικείμενο της έρευνας μου είναι o καθηγητής γερμανικών ως Lerncoach και πιο συγκεκριμένα η δημιουργία μιας νέας ταυτότητας δασκάλου για τους καθηγητές γερμανικών μέσω της επιμόρφωσής τους στην μεθοδολογία του Coaching. Σκοπός της εργασίας είναι η δημιουργία μιας νέας προοπτικής στον τρόπο και στα πιθανά αντικείμενα που μπορεί να διδάξει ο καθηγητής γερμανικών σήμερα, τοποθετώντας στο κέντρο της μαθησιακής διαδικασίας τον μαθητή. Πιο συγκεκριμένα εξετάζω εάν ο καθηγητής γερμανικών ως Lerncoach μπορεί να βοηθήσει το μαθητή στην αυτόνομη μάθηση, στο να επιλέγει και να θέτει συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους, στο να διαμορφώνει το δικό του πλάνο δράσης, στο να αναγνωρίσει τα δυνατά και τα αδύνατά του σημεία και στο να αναλάβει την ευθύνη της μάθησης του. Στόχος της εργασίας είναι να αποδώσει με εύληπτο τρόπο το θεωρητικό πλαίσιο και τις τεχνικές που σχηματοποιούν τη διδασκαλία των γερμανικών με την εισαγωγή τεχνικών Coaching. Για το λόγο αυτό αποσαφηνίζω αρχικά τις έννοιες ταυτότητα, ρόλος και επαγγελματισμός του δασκάλου και αναλύω τη σημασία της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών γενικά, αλλά και πιο ειδικά στην μεθοδολογία του Coaching. Στη συνέχεια περιγράφω τo εννοιολογικό πλαίσιο, τους στόχους, τα χαρακτηριστικά, τη διαδικασία και τις μεθόδους του Coaching και του Lerncoaching. Ακολούθως αναλύω τον όρο «μάθηση», τις πιο σημαντικές θεωρίες μάθησης και τους παράγοντες που την επηρεάζουν και προσεγγίζω θεωρητικά την έννοια της αυτόνομης μάθησης, της αρχές που την διέπουν και τέλος τις στρατηγικές μάθησης. Στο εμπειρικό μέρος της εργασίας περιγράφω την περιπτωσιολογική μελέτη εφαρμογής μεθόδων Coaching που έκανα σε μαθητές Α’ Γυμνασίου. Αρχικά περιγράφω τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν κατά την διάρκεια της καθώς και την εφαρμογή των μεθόδων με τους μαθητές μου. Η κάθε μέθοδος συνοδεύεται από ανατροφοδότηση των μαθητών. Ακολουθεί η αποτίμηση της διαδικασίας από τους μαθητές και από εμένα. Στον επίλογο γίνεται επισκόπηση των συμπερασμάτων που προέκυψαν από την εργασία και καταγράφεται ο προβληματισμός για την αναγκαιότητα περαιτέρω έρευνας που απαιτείται στον τομέα αυτό. Από την εργασία αυτή προέκυψε ότι η επιμόρφωση των καθηγητών γερμανικής στις τεχνικές Coaching μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο και να ενισχύσει αποτελεσματικά τους μαθητές στην αυτόνομη μάθηση. Οι μαθητές έμαθαν να θέτουν τους δικούς τους μαθησιακούς στόχους, να αναγνωρίζουν τα θετικά και τα αρνητικά τους σημεία και βελτίωσαν την ικανότητα τους να οργανώνουν την μελέτη τους.
Zusammenfassung Im Rahmen meiner Diplomarbeit befasse ich mich mit dem „DaF-Lehrer als Lerncoach“ und zwar mit der Entstehung einer neuen Identität für DaF-Lehrer durch ihre Fortbildung in den Coaching-Methoden. Ziel dieser Arbeit ist es eine neue Perspektive für die heutigen DaF-Lehrer zu erschaffen, indem die Schüler im Vordergrund des Unterrichtsgeschehens gebracht werden. Konkreter untersuche ich, ob der Lehrer durch seine neue Rolle als Lerncoach den Lernenden in den folgenden Bereichen unterstützen kann: autonomes Lernen, spezifische Lernziele setzen und eigenen Handlungsplan entwickeln, Stärke und Schwäche erkennen sowie eigene Verantwortung übernehmen. Das Hauptziel dieser Arbeit befasst sich damit, einen groben Einblick in den theoretischen Rahmen und in die Methoden zu geben, die eine Unterrichtseinheit durch den Einsatz von Coaching-Methoden ausmachen. Aus diesem Grund kläre ich zunächst die Begriffe: Rolle und Identität der Lehrer, Professionalisierung im Lehrberuf, Wirksamkeit der berufsbegleitenden Fortbildung und besonders in der Coachingmethodologie. Im Anschluss daran beschreibe ich den kontextuellen Rahmen, die Ziele, das Charakteristika, den Prozess und die Methoden von Coaching und Lerncoaching. Des Weiteren erläutere ich den Begriff Lernen, indem ich auf die wichtigsten Lerntheorien und die lernbeeinflussenden Faktoren, das autonome Lernen eingehe. Auf der Grundlage der theoretischen Anführungen stelle ich im empirischen Teil der Arbeit eine Lerncoachingeinheit vor, die ich in der ersten Klasse eines öffentlichen Gymnasiums durchgeführt habe. Zunächst stelle ich die Forschungsinstrumente dar, die während der Studie verwendet werden und ich beschreibe die Anwendung der Methoden in der Unterrichtspraxis. Jede Methode wird von Feedback der Schüler begleitet. Im Anschluss daran evaluieren die Schüler und die Lehrperson den gesamten Coachingverlauf. Zum Schluss präsentiere ich die Schlussfolgerungen der Arbeit und ich gehe auf die Problemstellung für die erforderliche Forschung in diesem Bereich ein. Aus dieser Arbeit lässt sich feststellen, dass die Fortbildung von DaF-Lehrern in die Methodologie von Coaching, die Schüler bei dem autonomen Lernen unterstützen kann. Die Schüler haben gelernt, ihre eigenen Lernziele zu setzen, ihre Stärke und Noch-Nicht Stärke zu erkennen sowie ihr Lernen besser einzurichten

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Lehrerrolle
Ρόλος του δασκάλου
Lerncoaching
coaching


Γερμανική γλώσσα

2018-05-29T15:26:32Z
2018-05-12


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

1
147
7




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.