Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ ΩΣ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΝΣΥΝΕΙΔΗΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΥΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

GRAMMATIKVERMITTLUNG IM DaF-UNTERRICHT. EFFIZIENTE PLANUNG DER SPRACHBEZOGENEN KOGNITIVIERUNG AM BEISPIEL VON ZWEI GRAMMATISCHEN PHANOMENEN
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ ΩΣ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΝΣΥΝΕΙΔΗΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΥΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ

ΡΑΚΚΑ, ΑΝΝΑ

Μπερμπέρογλου, Παράσχος

Die vorliegende Arbeit handelt von der Planung der sprachbezogenen Kognitivierung. Außer der Vermittlung des grammatischen Lernstoffs anhand dem Lehrwerk haben die Lehrer die Gelegenheit, seine Vermittlung unter anderem durch den Einsatz vom zusätzlichen Material und durch das Folgen von unterschiedlichen Schritten im Zusammenhang mit diesen, die das Lehrwerk vorschlägt, zu planen. Kann aber die Planung den Schülern beim Erlernen der Grammatik helfen? Die Arbeit zielt darauf, inwieweit die Planung der Kognitivierung zur gelungenen Vermittlung und zum besseren Erlernen von grammatischen Phänomenen beitragen kann. Gleichzeitig beschäftigt sie sich mit den Fragen, welche Faktoren der Lehrer bei der Planung berücksichtigen und welche Entscheidungen er treffen soll, damit sie effektiv ist. Beim theoretischen Teil der Arbeit werden zuerst die Grammatiktheorien und die Methoden im Fremdsprachenunterricht präsentiert, während danach wichtige Begriffe für den Grammatikunterricht erklärt werden. Die Planung stellt einen zusammengesetzten Prozess dar und deswegen werden im Weiteren die Faktoren und die Entscheidungen, die der Lehrer treffen soll, analysiert. Von großer Bedeutung im Fremdsprachenunterricht ist, dass die Lerner die Grammatik selbst lernen können. Aus diesem Grund wird der theoretische Teil mit der Beschäftigung mit dem autonomen Lernen und den Lernstrategien im Grammatikunterricht beendet. Beim angewandten Teil wird die Vermittlung von zwei grammatischen Phänomenen, die sowohl anhand dem Lehrbuch, als auch anhand der Planung der sprachbezogenen Kognitivierung gelehrt wurden, präsentiert, damit der Beitrag der Planung der Kognitivierung zur gelungenen Vermittlung und zum besseren Erlernen von grammatischen Phänomenen kontrolliert wird. Anschließend wird die Vermittlung beider grammatischen Phänomene, unter Berücksichtigung der Einstellungen der Schüler, ausgewertet und zum Schluss werden die Schlussfolgerungen aus der Arbeit aufgeführt.
Περιέχει: διαγράμματα
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τον σχεδιασμό της ενσυνείδητης διδασκαλίας και εκμάθησης της γραμματικής. Εκτός από τη διδασκαλία της γραμματικής ύλης με βάση το διδακτικό εγχειρίδιο, οι καθηγητές έχουν τη δυνατότητα να σχεδιάσουν τη διδασκαλία της χρησιμοποιώντας μεταξύ άλλων επιπρόσθετο υλικό και ακολουθώντας διαφορετικά, από τα προτεινόμενα στο διδακτικό εγχειρίδιο, βήματα. Μπορεί όμως ο σχεδιασμός να βοηθήσει τους μαθητές στην εκμάθηση της Γραμματικής; Στόχος της εργασίας είναι να εξεταστεί, κατά πόσο ο σχεδιασμός μπορεί να συμβάλλει στην επιτυχημένη διδασκαλία και στην καλύτερη εκμάθηση των γραμματικών φαινομένων. Παράλληλα ασχολείται με τα ερωτήματα, ποιους παράγοντες καλείται να λάβει υπόψη του ο καθηγητής κατά τον σχεδιασμό και ποιες αποφάσεις πρέπει να πάρει, ώστε να είναι αποτελεσματικός. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας παρουσιάζονται αρχικά οι γραμματικές θεωρίες και οι μέθοδοι στο μάθημα της ξένης γλώσσας, ενώ στη συνέχεια επεξηγούνται σημαντικές για το μάθημα της γραμματικής έννοιες. Ο σχεδιασμός αποτελεί μια σύνθετη διαδικασία και γι’ αυτό αναλύονται ακολούθως οι παράγοντες και οι αποφάσεις που πρέπει να λάβει ο καθηγητής. Μεγάλης σημασίας για το μάθημα της ξένης γλώσσας αποτελεί το γεγονός, να μαθαίνουν οι μαθητές μόνοι τους τη γραμματική. Γι’ αυτό τον λόγο ολοκληρώνεται το θεωρητικό μέρος με την ενασχόληση με την αυτονομία της μάθησης και τις στρατηγικές μάθησης στο μάθημα της γραμματικής. Στο πρακτικό μέρος παρουσιάζεται η διδασκαλία δύο γραμματικών φαινομένων, τα οποία διδάχθηκαν τόσο με βάση το διδακτικό εγχειρίδιο όσο και με βάση τον σχεδιασμό της ενσυνείδητης διδασκαλίας της γραμματικής, με σκοπό να εξεταστεί η συμβολή του σχεδιασμού στην επιτυχημένη διδασκαλία και στην καλύτερη εκμάθηση των γραμματικών φαινομένων. Στη συνέχεια αξιολογείται η διδασκαλία και των δύο γραμματικών φαινομένων, παραθέτοντας και τις απόψεις των μαθητών. Η εργασία ολοκληρώνεται με την παρουσίαση των συμπερασμάτων.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Ενσυνείδητη διδασκαλία και εκμάθηση της γραμματικής
Sprachbezogene Kognitivierung
Planung
Σχεδιασμός


Γερμανική γλώσσα

2018-05-29T15:43:42Z
2018-05-12


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

0
1
114




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.