δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Συστήματα αξιολόγησης του γραπτού λόγου στο επίπεδο Β
Bewertungssysteme des schriftlichen Ausdrucks auf dem Niveau B

ΓΚΑΓΚΑ, ΕΛΕΝΗ

Βηδενμάιερ, Δάφνη

Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι τα συστήματα αξιολόγησης στον γραπτό λόγο. Αρχικά θα ήθελα να τονίσω τη σπουδαιότητα του γραπτού λόγου για το μάθημα ξένης γλώσσας. Ο γραπτός λόγος, με τον οποίο κάποιος παράγει λογικά και συναφή κείμενα, είναι αναμφισβήτητα η πιο πολύπλοκη από τις τέσσερις γλωσσικές δραστηριότητες (κατανόηση γραπτού λόγου, κατανόηση προφορικού λόγου, παραγωγή γραπτού λόγου και παραγωγή προφορικού λόγου). Όσον αφορά την επικοινωνιακή ικανότητα , ο γραπτός λόγος είναι χρήσιμος όχι μόνο για το εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και για τη μετάδοση πληροφοριών μέσω κειμένων, όπως για παράδειγμα σε ένα γράμμα ή στην έκθεση. Στο μάθημα ξένων γλωσσών ο γραπτός λόγος ή το κείμενο που έχει γραφτεί από τους μαθητές είναι μεγάλης σημασίας ως απόδοση αυτών που έχουν μάθει, ως προσωπική δυνατότητα έκφρασης του μαθητή ή ως ενασχόληση με ένα κείμενο. Γενικά είναι αναγκαία η σκόπιμη και συστηματική άσκηση του γραπτού λόγου (vgl. Jung 1992: 287) . Είναι γεγονός, ότι η αξιολόγηση του γραπτού λόγου αποτελεί το μεγαλύτερο και ίσως το πιο πολύπλοκο πρόβλημα της αξιολόγησης στις εξετάσεις των πιστοποιητικών γλωσσομάθειας. Οι αξιολογητές βασίζονται στο εκάστοτε σύστημα αξιολόγησης, για να αξιολογήσουν και να βαθμολογήσουν το μέρος του γραπτού λόγου. Παρόλο που τα συστήματα αξιολόγησης ακολουθούν συγκεκριμένα κριτήρια το αποτέλεσμα της εξέτασης δέχεται επιρροές σε μεγάλο βαθμό από την υποκειμενικότητα του κάθε αξιολογητή. Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας ασχολήθηκα αρχικά θεωρητικά με τα συστήματα αξιολόγησης που χρησιμοποιούνται στις εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και του ινστιτούτου Goethe. Έπειτα δημιούργησα ένα δικό μου εναλλακτικό σύστημα αξιολόγησης. Στο τέλος μέσω της σύγκρισης ανάμεσα στα τρία συστήματα θα ήθελα να υπογραμμίσω τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του κάθε συστήματος.
0
Gegenstand der vorliegenden Diplomarbeit sind die Bewertungssysteme im schriftlichen Ausdruck. Zuerst möchte ich die Wichtigkeit des schriftlichen Ausdrucks betonen. Der schriftliche Ausdruck, mit dem man sinnvolle und kohärente Texte produziert, ist fraglos die komplexeste der vier Sprachaktivitäten. Was den kommunikativen Ansatz betrifft, ist Schreiben nicht nur für Bildungswesen sondern auch für die Informationsübermittlung in Textsorten nützlich wie z.B. Brief oder Bericht. Im Fremdsprachenunterricht ist Schreiben bzw. der von Lernern geschriebene Text als Wiedergabe von Gelernten, als persönliche Ausdrucksmöglichkeit des Lernens, als Auseinandersetzung mit einem Text von großer Bedeutung. Im Allgemeinen ist nötig die zielgerechte und systematische Übung vom Schreiben (vgl. Jung 1992: 287). Es ist Tatsache, dass die Bewertung des schriftlichen Ausdrucks das Größte und vielleicht das komplizierteste Problem der Prüfungsbewertung für Sprachzertifikate darstellt. Die Bewerter nehmen das jeweilige Bewertungssystem als Grundlage, um den Prüfungsteil des schriftlichen Ausdrucks zu bewerten und zu benoten. Obwohl die verschiedenen Bewertungssysteme bestimmten Bewertungskriterien folgen, hat die Objektivität jedes Bewerters auf das Ergebnis großen Einfluss. Im Rahmen der vorliegenden Diplomarbeit setze ich mich mit den Bewertungssystemen des schriftlichen Ausdrucks auseinander. Am Anfang befasse ich mich theoretisch. Dann beschäftige ich mich damit in der Praxis durch die Bewertungssysteme, die in der KPG – Prüfung und Goethe Institut benutzt werden. Außerdem werde ich ein eigenes alternatives Bewertungssystem entwickeln. Durch den Vergleich zwischen den Systemen und die Präsentation der Noten möchte ich die Vorteile und die Nachteile jedes Systems unterstreichen.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

schriftlicher
NiveauB
Ausdruck
Bewertungssysteme


Γερμανική γλώσσα

2018-05-12
2018-05-31T10:40:07Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

1
4
164

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.