Η σύνδεση του νέου προγράμματος σπουδών με τις εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας στο επίπεδο Α1 - Α2

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Die Verknüpfung des neuen Rahmencurriculums mit der KPG-Prüfung auf dem Niveau A1-A2
Η σύνδεση του νέου προγράμματος σπουδών με τις εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας στο επίπεδο Α1 - Α2

Ορφανού, Καθολική

Ζέππος, Δημήτριος
Theisen, Paul Joachim

Die vorliegende Arbeit befasst sich mit dem Gemeinsamen Rahmencurriculum für Sprachen (GRFS) und weiterhin noch mit dem Vergleich zwischen dem alten und dem neuen Curriculum. Dies ist notwendig, damit die Unterschiede zwischen den beiden bewusst gemacht werden. Darunter ist eine Neuigkeit von großer Bedeutung darzustellen; und das Hauptziel ist herauszufinden, wie die Prüfung des Griechischen Staatszertifikates mit der griechischen Schule zu verknüpfen ist. Das Ziel der vorliegenden Arbeit ist zu überprüfen und die Fazite zu ziehen, ob und inwiefern das gymnasiale Lehrwerk ,,Deutsch ein Hit 1’’, (Στάη, Καπότη, Σπυροπούλου & Πασίση,2009) dem neuen griechischen Curriculum entsprechend ist der ersten Phase dieser Prüfung betreffend. Überprüft wird das Lehrwerk, was das Leseverstehen und das Sprachbewusstsein betrifft. Dazu sind auch alle theoretischen Grundlagen umrahmt worden. Zuerst wird das Modell der Fähigkeiten und der Fertigkeiten, welche mit der Fremdsprache zu tun haben, geschildert. In diesem Zusammenhang sind dessen Richtlinien auch erwähnt. Die Basis dazu ist das GRFS. Danach wird das Griechische Staatszertifikat ausführlich beschrieben; die erste Phase der Prüfung steht in diesem Rahmen im Vordergrund diese haben einerseits mit dem Leseverstehen und andererseits mit dem Sprachbewusstsein zu tun und betreffend dem A- Niveau. Dies beinhaltet sowohl das Niveau A1 als auch das Niveau A2. Des Weiteren werden näher sowohl die erforderlichen Texte und Textsorten als auch die notwendigen Strategien für die Prüfung betrachtet. Deren Inhalte wie auch die Aufgabetypen sind ausführlich geschildert. Beschränkt wurde diese Arbeit auf das A-Niveau und auf die dazu erforderlichen Strategien. Diese Entscheidung habe ich getroffen, da sich das vorgelegte Lehrmaterial an Schüler dieses Niveaus wendet. Außerdem sind in diesem Rahmen auch wesentliche Aspekte, welche mit dem neuen Curriculum zu tun haben, wie auch die Kann- Beschreibungen der Lernenden, der kommunikativen Kompetenz und den Lernstrategien betreffend. Zum Schluss folgt auch der praktische Teil. Da wurde versucht zu prüfen, ob die Schüler des Gymnasiums das Ziel mit dem Beitrag dieses Lehrwerks auf die KPg- Prüfung vorzubereiten als realisierbar gehalten werden können. Das Lehrwerk ,,Deutsch ein Hit“ wird diesem Rahmen nicht nur präziser sondern auch kritischer beobachtet. Nicht nur die Thematik, sondern auch weiterhin die Aufgabentypen und Strategien sind beurteilt worden. In diesem Zusammenhang ist festzustellen, dass manche Schwierigkeiten auftreten, die aber behoben werden können. Zum Schluss sind konkrete Vorschläge gemacht worden, damit die Schwierigkeiten möglicherweise überwunden werden können.
Περιέχει : πίνακες.
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται, τόσο το πλαίσιο ανάπτυξης του Ενιαίου Προγράμματος Σπουδών αναφορικά με τις ξένες γλώσσες (ΕΠΣ-ΞΓ), όσο και τους νέους στόχους, συγκριτικά με το παλαιότερο Αναλυτικό Πρόγραμμα, όπως αυτό ίσχυε. Μέσα σε αυτό το νέο περιβάλλον το οποίο διαμορφώνεται, σπουδαίο ρόλο αποτελεί, η σημαντική και καινοτόμος προσπάθεια διασύνδεσης του ΚΠΓ με το ελληνικό σύγχρονο σχολείο. Οι προϋποθέσεις και τα κριτήρια τα οποία καθορίζουν, τόσο την προετοιμασία, όσο και την συμμετοχή των υποψηφίων στις εξετάσεις επιπέδου Α με βάση το σχολικό εγχειρίδιο Deutsch ein Hit, αποτελούν κύριο μέλημα επεξεργασίας, επιχειρηματολογίας και ανάλυσης της συγκεκριμένης εργασίας, προκειμένου μέσα από εμπεριστατωμένες μελέτες και επιστημονικές αναφορές τόσο της ελληνικής όσο και της διεθνούς βιβλιογραφίας, να εξαχθούν, όσο το δυνατόν περισσότερα επιστημονικά και πλήρως τεκμηριωμένα συμπεράσματα. Έτσι λοιπόν, παρουσιάζεται αρχικώς η θεωρητική προσέγγιση πάνω στην οποία θα στηριχθεί η έρευνα. Πρωτίστως αναλύεται το μοντέλο των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων αναφορικά με τη ξένη γλώσσα, καθώς η ανάλυση βασίζεται στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο (εν έτει 2001). Επιπλέον γίνεται αναφορά, τόσο στις περιγραφές των γλωσσικών επιπέδων και στις κλίμακες αυτών, όσο και στις οδηγίες, οι οποίες αποτελούν τη βάση για τη δημιουργία των ΕΠΣ-ΞΓ, και του ΚΠΓ. Εν συνεχεία, αναλύεται διεξοδικότερα το ΚΠΓ, καθώς και οι προδιαγραφές της συγκεκριμένης εξέτασης, αναφορικά πάντα με τη πρώτη φάση αυτής στα επίπεδα Α1-Α2. Ταυτοχρόνως για την αποτελεσματικότερη προσέγγιση, διαφαίνεται η ανάγκη, τόσο της παρουσίασης, όσο και της ανάλυσης των διαφόρων ειδών κειμένων, των ασκήσεων και των στρατηγικών μάθησης, των οποίων οι ενέργειες είναι άμεσα συνυφασμένες με το συγκεκριμένο τμήμα της εξέτασης. Εν τέλει αναλύεται αφενός το ΕΠΣ- ΞΓ και αφετέρου περιγράφονται οι δείκτες κοινωνικής επάρκειας περιληπτικώς. Πριν την εξαγωγή του συμπεράσματος, ακολουθεί ένα τελευταίο κεφάλαιο πρακτικού χαρακτήρα, στο οποίο επιχειρείται να διαπιστωθεί αν μπορεί να επιτευχθεί στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο αυτός ο στόχος αναφορικά με τη διδακτική σειρά Deutsch ein Hit. Η έρευνα βασίζεται στα θέματα, τις ασκήσεις και τις στρατηγικές μάθησης όπως αυτές αναλύθηκαν στο θεωρητικό τμήμα. Διαπιστώνεται συνεπώς ότι η συγκεκριμένη διδακτική σειρά έχει αρκετές ελλείψεις που όμως μπορούν να καλυφθούν με συγκεκριμένες προτάσεις, οι οποίες εν συνεχεία αναλύονται διεξοδικώς.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Curriculum
GRFS
griechisches Staatszertifikat
KPg-Prüfung


Γερμανική γλώσσα

2018-06-08T05:31:56Z
2018-05-12


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

67
1
4




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.