Τουριστική και Ενδοεπιχειρησιακή Εκπαίδευση : Μελέτη Περίπτωσης 5* ξενοδοχείου

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Tourism and business Internal Training and Development - case study 5* hotel
Τουριστική και Ενδοεπιχειρησιακή Εκπαίδευση : Μελέτη Περίπτωσης 5* ξενοδοχείου

ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗΣ, ΚΩΣΤΑΣ

ΛΙΒΑΣ , ΧΡΗΣΤΟΣ
ΚΑΤΣΩΝΗ , ΒΑΣΙΛΙΚΗ

In spite of the high specialization and the academic education, the need for training and development in the workplace is necessary. The continuous development in hotel business field creates the need for employees to develop and to adapt new skills. In order to become successful in this competitive industry, every hotel has to adapt a training and development culture, which will provide all employees with the necessary knowledge, in order to enhance their skills and their competence. As a result, the hotel will perform better and will maintain competitive. This thesis aims to emphasize the importance of training and development culture in the workplace as well as to show which fields are affected. We have analyzed the tourism studies in Greece in order to show in which areas the tourism education focuses. We reviewed the theory related to training and development in workplace in order to show how important is for the employees, hotel, working environment and business performance. We will present the training structure of our case study hotel in order to show how an international chain has structured its training and development environment, how the organization trains and develops each employee and finally which are the training methods used by Hilton Worldwide chain. Throughout our internal anonymous questionnaire, we will examine how employees perceive internal training and development, what are their perception regarding motivation, personal benefits, training access, professional benefits, training support, career benefits and organizational commitment. We reviewed the results of our research and commented on our findings in order to suggest remedies as necessary for areas that might need improvements.
Πινακες
Στις πρώτες δυο ενότητες αναλύεται η τουριστική εκπαίδευση και κατάρτιση στην Ελλάδα, πώς έχει επηρεαστεί από τον μαζικό τουρισμό και από την ανάπτυξη μεγάλων ξενο-δοχειακών μονάδων στον ελληνικό χώρο που είχε ως αποτέλεσμα οι σπουδές να επικεντρώνονται στον ξενοδοχειακό και επισιτιστικό τομέα. Συγκρίνεται, η δημόσια και ιδιωτική τουριστική εκπαίδευση για να αναδειχθούν, αφενός οι διαφορές και ομοιότητες που έχουν, αφετέρου η εξάρτησή τους από το πλαίσιο τουριστικής εκπαίδευσης που επιβάλλει το Υπουργείο Παιδείας και Τουρισμού. Στη συνέχεια, προτείνεται μια διαφορετική άποψη για την παρεχόμενη τουριστική εκπαίδευση με στόχο και επίκεντρο τον άνθρωπο, ώστε ο μελλοντικός εργαζόμενος να έχει, ως κεντρική σκέψη, τη δια βίου μάθηση, ηθικές αξίες και κριτική σκέψη. Η ενδοεπιχειρησιακή εκπαίδευση στους χώρους εργασίας επηρεάζει μια σειρά από σημαντικούς τομείς του εργαζόμενου και της επιχείρησης. Στα σημαντικότερα σημεία της βιβλιογραφικής ανασκόπησης συγκρίνονται οι ανάγκες εκπαίδευσης εργαζομένων και οι ανάγκες της επιχείρησης. Η ενδοεπιχειρησιακή εκπαίδευση αλλάζει τη συμπεριφορά του εργαζομένου καθώς τον βοηθά να αποκτήσει αυτοπεποίθηση, λόγω της εξέλιξης των ικανοτήτων και δεξιοτήτων του. Επίσης, αλλάζει η ψυχολογία του, με αποτέλεσμα να επικεντρώνεται σε υψηλούς στόχους, με υψηλά κίνητρα, κατά τη διάρκεια της εργασίας του. Η βελτίωση της ομαδικότητας μέσω της εκπαίδευσης επιτυγχάνεται με τη συμμετοχή των εργαζομένων σε κοινές εκπαιδεύσεις, όπου πραγματώνεται μέσα από τη ομαδικότητα, και μέσα από τη διαδικασία της ανάπτυξης ικανοτήτων και της ανάθεσης στόχων, προάγοντας ταυτόχρονα την αίσθηση του ομαδικού πνεύματος για την επίτευξη των επιχειρησιακών στόχων. Η ανάπτυξη της δημιουργικότητας των εργαζομένων υποβοηθιέται από την ενεργοποίηση των ψυχολογικών παραγόντων, όπως, είναι η αυτοπεποίθηση για τις ικανότητές τους και η θετική στάση για την εκμάθηση νέων ικανοτήτων. αναζήτηση καθημερινών προβλημάτων για λύση, καθώς θεωρούν τη διαδικασία αυτή ως τρόπος εκμάθησης ή ως μέσο έκφρασης δυνατότητων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αναζήτηση για τον εντοπισμό καθημερινών προβλημάτων προς επίλυση που αποτελεί διαδικασία και τρόπος εκμάθησης ή ακόμα και τρόπος έκφρασης των δυνατοτήτων τους. Η ενδυνάμωση εργαζομένων, ως διαδικασία, μπορεί να λάβει χώρα μόνο μέσω της εκπαίδευσης προκειμένου να μπορέσουν οι εργαζόμενοι να διαχειριστούν την εκχωρημένη εξουσία, τη χρήση των διαθέσιμων πόρων με ορθολογικό τρόπο για την άμεση λύση προβλημάτων πρώτης γραμμής. Η συμμετοχή στην εκπαίδευση, βοηθά στη δημιουργία ενός καλού εργασιακού περιβάλλοντος, στη μείωση του εργασιακού άγχους, λόγω της καλύτερης και πιο αποτελεσματικής λειτουργίας των εργαζομένων στους χώρους εργασίας, και στη αποτελεσματική εκτέλεση των εργασιών. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση προσφέρει την ευκαιρία στους εργαζομένους να είναι αυτόνομοι, να διευρύνουν τον επαγγελματικό τους κύκλο και να είναι διαλλακτικότεροι στη διαφορετικότητα. Η δε συνεχής βελτίωση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των εργαζομένων επηρεάζει μια σειρά από οικονομικούς και ποιοτικούς δείκτες στις επιχειρήσεις, όπως την παραγωγικότητα, την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών και μείωση κόστος, λόγω της αποτελεσματικότητας που αποκτούν οι εργαζόμενοι. Ως ξενοδοχείο μελέτης περίπτωσης επιλέχθηκε το Hilton Athens, όπου βάσει της ανασκόπησης του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος διαπιστώθηκε ότι χρησιμοποιούνται σχεδόν όλες οι μέθοδοι ενδοεπιχειρησιακής εκπαίδευσης. Οι εκπαιδεύσεις οργανώνονται σε γενικού περιεχομένου και ειδικού περιεχομένου που επικεντρώνονται στις ειδικότητες που υπάρχουν και οργανώνονται σε ετήσια και μηνιαία βάση. Για τον έλεγχο του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος χρησιμοποιήθηκε ανώνυμο ερωτηματολόγιο που μοιράστηκε σε διαφορετικά τμήματα και εργαζόμενους, με στόχο τη συλλογή δειγμάτων από όσο το δυνατόν περισσότερα τμήματα και από διαφορετικά επίπεδα της ιεραρχίας. Από τα αποτελέσματα σε όλες τις ενότητες ερωτήσεων προέκυψε ότι οι εργαζόμενοι απαντούν θετικά, είναι κινητοποιημένοι και αξιολογούν θετικά το εργασιακό περιβάλλον. Για την ανάλυση των αποτελεσμάτων του ερωτηματολογίου χρησιμοποιήθηκε στατιστική ανάλυση (περιγραφικά στατιστικά) και υπολογισμό του δείκτη Cronbach's alpha και ανάλυση συσχετίσεων του Kendall (βλ. παράρτημα Β). Οι ενότητες ερωτήσεων περιλαμβάνουν τα Κίνητρα Εκπαίδευσης και Προσωπικά Οφέλη, Πρόσβαση στην Εκπαίδευση και Υποστήριξή της, Οφέλη στην Καριέρα από την Εκπαίδευση και Προσωπικά Οφέλη, Επαγγελματικά Οφέλη της Εκπαίδευσης και Υποστήριξη για Εκπαίδευση και, τέλος, Δέσμευση στον Οργανισμό ως αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας γίνονται προτάσεις βελτίωσης του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος εστιάζοντας στις ερωτήσεις που απαντήθηκαν χαμηλότερα από τους μέσους όρους.

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

Εκπαίδευση


Ελληνική γλώσσα

2018-09-30
2018-10-07T18:40:44Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

2
5
141




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.