Burnout syndrome of teachers and the effect of principal’s leadership on school climate: investigating teachers in Greek Primary Education

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Επαγγελματική εξουθένωση και ο ρόλος της ηγεσίας στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος: Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Burnout syndrome of teachers and the effect of principal’s leadership on school climate: investigating teachers in Greek Primary Education

ΚΑΣΙΜΑΚΟΥ, ΒΙΟΛΕΤΤΑ

ΖΙΡΙΝΟΓΛΟΥ , ΠΟΥΛΧΕΡΙΑ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ , ΣΟΦΙΑ

Η παρούσα έρευνα διεξήχθη κατά το σχολικό έτος 2017-2018 ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που εργάζονται στην κεντρική και νότια Ελλάδα. Σκοπός της ήταν να διερευνήσει το βαθμό επαγγελματικής εξουθένωσης των Ελλήνων εκπαιδευτικών με το εργαλείο της Maslach και το εργαλείο της Κοπεγχάγης, η συγκριτική μελέτη των αποτελεσμάτων των δύο αυτών εργαλείων και η συσχέτιση της εξουθένωσης με τη μορφή ασκούμενης ηγεσίας στο σχολείο εργασίας τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 285 εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε δημοτικά σχολεία. Από τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης βιώνουν χαμηλά ως μέτρια επίπεδα επαγγελματικής εξουθένωσης. Αναφορικά με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, το φύλο δε σχετίζεται με την εμφάνιση του φαινομένου, αντίθετα οι νεότεροι ηλικιακά και με λιγότερη διδακτική εμπειρία εκπαιδευτικοί παρουσίασαν υψηλότερο βαθμό συναισθηματικής εξάντλησης σε σχέση με τους μεγαλύτερους και συνεπώς εμπειρότερους. Από τη συσχέτιση της εξουθένωσης με την ασκούμενη μορφή ηγεσίας διαπιστώθηκε ότι μετασχηματιστικές και δημοκρατικές πρακτικές αποτελούν αρνητικούς παράγοντες πρόβλεψης της εξουθένωσης.
The current study was held during the 2017-2018 school year among teacher’s that work in primary schools in central and south Greece. The purpose of this study was to investigate the level of Greek teachers burnout by using the Maslach Burnout Inventory and the Copenhagen Burnout Inventory and the correlation between teacher’s burnout and leadership style. The sample were 285 teachers of primary schools. The analysis of the statistical data showed that teachers experience low levels of burnout. Demographic characteristics showed negative correlation between teacher’s burnout and gender and positive correlation with age. Younger teachers and lower experienced ones showed more emotional exhaustion than older and more experienced teachers. According to the results there was negative correlation between teacher’s burnout and transformational and democratic styles of leadership.
Περιέχει: πίνακες, γραφήματα

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

leadership style
school climate
teacher’s burnout
σχολικό κλίμα
επαγγελματική εξουθένωση εκπαιδευτικών
ασκούμενη μορφή ηγεσίας


Ελληνική γλώσσα

2018-09-23
2018-10-09T06:58:11Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

33
1
218

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.