The contribution of laughter yoga to managing stress: an adults education program

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2018 (EL)

Η συμβολή της γιόγκας γέλιου στη διαχείριση του στρες: ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων
The contribution of laughter yoga to managing stress: an adults education program

Papadopoulou, Eleni

Chasidou, Melania
Tsolakidou, Savvatou

charts, diagrams
Abstract The purpose of this master’s thesis is the design, the implementation and the evaluation of an adult training program at stress management through laughter yoga. It is a case study of a group of trainees who experience intense stress. The questionnaire they completed, represented quantitatively stress according to physical indicators, emotional indicators, behavioral indicators, indicators of sleep and of personal habits at the beginning and in the end of the training program. The educational program was designed according to the goals of the participants and the goals of the research. It lasted for two months and at its end, it was evaluated in total. The questionnaires’ data that answered the research questions was cross examined to the information collected via personal interviews and clues from the researchers’ journal. Improvement at physical indicators was conducted as the participants noticed lower frequency of upset stomach or stomach quivers and of headaches. The quality of sleep was also improved because their sleep became easier and wasn’t interrupted many times without reason. In addition, positive change was noticed at emotional indicators especially at the frequency of anger and emotional outbursts. On the other hand, it wasn’t noted any change at personal habits indicators. The participants maintained their everyday routine. Key words: adult training, stress, laughter, design, implementation, evaluation, training program.
Περίληψη Ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας ήταν ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση ενός προγράμματος εκπαίδευσης άνεργων ενηλίκων στη διαχείριση του στρες μέσω της γιόγκας γέλιου. Πρόκειται για τη μελέτη περίπτωσης μιας ομάδας εκπαιδευόμενων οι οποίοι βιώνουν έντονο στρες. Με ερωτηματολόγιο που συμπλήρωσαν προσδιορίστηκε ποσοτικά το στρες βάσει σωματικών δεικτών, δεικτών συμπεριφοράς, ύπνου, προσωπικών συνηθειών, στην έναρξη και τη λήξη του εκπαιδευτικού προγράμματος. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχεδιάστηκε σε συνάρτηση με τους στόχους των συμμετεχόντων και τους στόχους της έρευνας. Εφαρμόστηκε για ένα δίμηνο ενώ στο τέλος του αξιολογήθηκε συνολικά. Τα δεδομένα του ερωτηματολογίου, που απαντούσαν στα ερευνητικά ερωτήματα διασταυρώθηκαν με τα δεδομένα ατομικών συνεντεύξεων των εκπαιδευόμενων και τα δεδομένα του ημερολογίου της ερευνήτριας. Διαπιστώνεται βελτίωση στους σωματικούς δείκτες, καθώς οι εκπαιδευόμενοι παρατήρησαν μείωση της συχνότητας του σφιξίματος στο στομάχι και των πονοκεφάλων. Ακόμα, βελτιώθηκε η ποιότητα του ύπνου των συμμετεχόντων, δηλαδή ο ύπνος τους έγινε ευκολότερος και δε διακοπτόταν συχνά χωρίς λόγο. Επιπρόσθετα, υπήρξε θετική μεταβολή στους συναισθηματικούς δείκτες, διότι ελαττώθηκε η συχνότητα εμφάνισης θυμού ή συναισθηματικών εκρήξεων. Δεν εντοπίστηκε καμία αλλαγή στους δείκτες των προσωπικών συνηθειών, δηλαδή οι συμμετέχοντες διατήρησαν την καθημερινή τους ρουτίνα. Λέξεις κλειδιά: εκπαίδευση ενηλίκων, στρες, γέλιο, σχεδιασμός, εφαρμογή, αξιολόγηση, εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Διπλωματική Εργασία / Postgraduate Dissertation

evaluation
stress
adult education
implementation
dessign
training program
laughter


Ελληνική γλώσσα

2018-09-22
2018-10-09T08:27:10Z


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

26
6
160

Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.