Η ηθική και η νομιμότητα της μελέτης των παιχνιδιών με καταθλιπτικούς συμμετέχοντες

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής   

Αποθετήριο :
Βιοηθικά  | ΕΚΤ eJournals   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η ηθική και η νομιμότητα της μελέτης των παιχνιδιών με καταθλιπτικούς συμμετέχοντες (EL)
The ethics and legality of studying games with depressed participants (EN)

Hukkanen, Sonja

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-10-05


Αυτό το άρθρο εξετάζει το παιχνίδι ως θεραπεία για την κατάθλιψη, επικεντρώνοντας στο φινλανδικό παιχνίδι Meliora και την έρευνά του. Αναπτυγμένο από το Πανεπιστήμιο Aalto, το Meliora στοχεύει στην θεραπεία των καταθλιπτικών ατόμων μαζί με φάρμακα και θεραπεία. Η θεραπεία με το παιχνίδι είναι μια νέα καινοτομία και είναι επομένως απαραίτητο να διερευνηθούν οι νομικές και ηθικές διαστάσεις που προκύπτουν σε αυτές τις μελέτες. Ο στόχος του άρθρου είναι να υποδείξει συγκεκριμένα ζητήματα που προκύπτουν κατά τη διενέργεια έρευνας με καταθλιπτικά άτομα. Ξεκινάει παρουσιάζοντας τη σχέση μεταξύ παιχνιδιού και ψυχικής υγείας, συζητώντας τα αρνητικά και θετικά αποτελέσματα του παιχνιδιού στο Κεφάλαιο 2. Στο Κεφάλαιο 3 παρουσιάζονται το Meliora και άλλες καινοτομίες στον ίδιο κλάδο μαζί με μια περιγραφή του ερευνητικού έργου. Στο Κεφάλαιο 4, επικεντρώνεται στα βιοηθικά και νομικά ζητήματα που σχετίζονται με την έρευνα με συμμετέχοντες που πάσχουν από κατάθλιψη. Τα ζητήματα συζητούνται στο πλαίσιο των τεσσάρων βιοϊατρικών αρχών: σεβασμός της αυτονομίας, μη βλάβη, ευεργεσία και δικαιοσύνη. Το κεφάλαιο αναδεικνύει ανησυχίες που σχετίζονται με τη βλάβη και τους κινδύνους, την ενημέρωση για το συναίσθημα συναίνεσης ως καταθλιπτικό ή εθισμένο άτομο και τη δικαιολογία του αποκλεισμού συγκεκριμένων ομάδων από την έρευνα. Τέλος, το Κεφάλαιο 5 παρουσιάζει συνοπτικά τα πορίσματα (EL)
This article examines gaming as a treatment for depression, focusing on the Finnish game Meliora and its research. Developed by Aalto University, Meliora aims to improve mental health of de-pressed individuals in conjunction with drugs for depression and therapy. Gaming as treatment is an innovation, and therefore, it is essential to research the legal and ethical dimensions that arise in these studies. The aim of the article is to indicate some specific issues that arise when conducting research on de-pressed people. It begins by presenting the relationship between gaming and mental health, discussing both the negative and positive effects of gaming in Chapter 2. Chapter 3 introduces Meliora and other innovations in the same industry along with a description of the research project. In Chapter 4, the focus is on bioethical and legal issues relating to research on depressed participants. The issues are discussed in light of the four biomedical principles: respect for autonomy, nonmaleficence, beneficence and justice. The chapter highlights concerns related to harm and risks, giving informed consent as a depressed or addicted individual, and the justification of excluding certain groups from the research. Finally, Chapter 5 provides a summary of the findings. (EN)


Βιοηθικά

Αγγλική γλώσσα

National Commission for Bioethics & Technoethics (Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής & Τεχνοηθικής) (EN)


2653-8660
Βιοηθικά; Τόμ. 9 Αρ. 2 (2023): Bioethica; 11-25 (EL)
Bioethica; Vol. 9 No. 2 (2023): Bioethica; 11-25 (EN)

Copyright (c) 2023 Sonja Hukkanen (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.