Οι επιδράσεις του νέου δημόσιου μάνατζμεντ στην εκπαίδευση

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2019 (EL)

Οι επιδράσεις του νέου δημόσιου μάνατζμεντ στην εκπαίδευση (EL)
The influences of New Public Management in Education (EN)

Σταύρου, Δημήτριος

Το Νέο Δημόσιο Μάνατζμεντ χαρακτηρίζεται από τη φιλοσοφία της μεταρρύθμισης του δημόσιου τομέα προς την κατεύθυνση της αποκέντρωσης και της λειτουργίας με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Αν και οι εκπαιδευτικές πολιτικές που απορρέουν από το ΝΔΜ παρουσιάζουν κοινά χαρακτηριστικά σε όλο τον κόσμο, οι επιδράσεις τους μετριάζονται, μεταξύ άλλων παραγόντων, από την τοπική ιστορία, τις κοινωνικοπολιτικές και ιδεολογικές συνθήκες και την περίπλοκη αλληλεπίδραση των διεθνών και των τοπικών δυναμικών. Σημείο αιχμής για τις πολιτικές αυτές είναι η παιδαγωγική, διοικητική και οικονομική αυτονομία της σχολικής μονάδας, ενώ ο ρόλος των διευθυντών έχει επηρεαστεί σε πολύ σημαντικό βαθμό από τις παραπάνω εξελίξεις με αποτέλεσμα να έχει διευρυνθεί το περιεχόμενο των αρμοδιοτήτων τους καθώς και η απαίτηση για απόδοση λόγου (accountability). Η μεταφορά των γενικών αρχών του ΝΔΜ στον χώρο της εκπαίδευσης έχει αποτελέσει αντικείμενο αντιπαραθέσεων και έντονων συζητήσεων, με αποτέλεσμα η κριτική που του ασκείται να είναι τόσο επικριτική όσο και υποστηρικτική. Είναι βέβαιο ότι το ΝΔΜ έχει οδηγήσει στην ανάδυση νέων εκπαιδευτικών διαδικασιών  προς κατευθύνσεις που δεν θα ήταν εύκολο να προβλεφθούν. (EL)
New Public Management is characterized by the philosophy of public sector reform in the direction of decentralization and operation with private-economic criteria. Although educational policies stemming from NPM have common features around the world, their effects are mitigated, among other factors, by local history, socio-political and ideological conditions, and the complex interaction of international and local dynamics. A breakthrough in these policies is the pedagogical, administrative and financial autonomy of the school, while the role of principals has been greatly influenced by the above developments, resulting in the widening of their competences and the demand for accountability. The transfer of the general principles of the NPM in the field of education has been the subject of controversy and intense discussion, and its criticism is both critical and supportive. It is certain that NPM has led to the emergence of new educational processes towards directions that would not be easy to predict. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Θεωρητική Μελέτη (EL)
theoretical study (EN)

Εκπαιδευτική Διοίκηση (EL)
Νέο Δημόσιο Μάνατζμεντ (EL)
School Autonomy (EL)
Διευθυντής (EL)
/New Public Management (EL)
Αυτονομία Σχολικής Μονάδας (EL)
School Principal (EL)
Educational Management (EL)
Public Management (EN)
Educational Administration (EN)


Διάλογοι! Θεωρία & Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης

Ελληνική γλώσσα

2019-12-17


ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ - School of Early Childhood Education Faculty of Education, AUTH (EL)

2459-3737
Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης; Τόμ. 5 (2019); 142-149 (EL)
Dialogoi! Theory and Praxis in Education; Vol. 5 (2019); 142-149 (EN)

Copyright (c) 2019 Dimitrios Stavrou (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.