Ο Συνδυασμός της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και της γλωσσικά κατάλληλης πρακτικής προς μια πολιτισμικά και γλωσσικά ευαισθητοποιημένη παιδαγωγική: Μια έρευνα δράσης σε μια τάξη υποδοχής

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2020 (EL)

Ο Συνδυασμός της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και της γλωσσικά κατάλληλης πρακτικής προς μια πολιτισμικά και γλωσσικά ευαισθητοποιημένη παιδαγωγική: Μια έρευνα δράσης σε μια τάξη υποδοχής (EL)
Exploring the impact of blending differentiated instruction with linguistically appropriate practice towards a culturally and linguistically responsive pedagogy: An action research in a reception class (EN)

Vitsou, Magdalini
Dimadi, Sophia

Η παρούσα έρευνα δράσης πραγματεύεται την επίδραση της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας και της Γλωσσικά Κατάλληλης Πρακτικής στην εκπαίδευση μαθητών με μεταναστευτικό υπόβαθρο. Αντλώντας δεδομένα από το έργο ακαδημαϊκών (Tomlinson, Santamaria, Valiandes, Sfyroera, Chumak-Horbatsch), εξετάζεται το αποτέλεσμα της μίξης των δύο πρακτικών στη μαθησιακή διαδικασία και οι αντιλήψεις των μαθητών σχετικά με τη χρήση της νέας πρακτικής.Στο πλαίσιο αυτής της έρευνας, επτά μαθητές μεταναστευτικού υπόβαθρου (10-12 ετών), συμμετείχαν σε μια παρέμβαση πέντε ερευνητικών κύκλων. Η έρευνα διεξήχθη σε Τάξη Υποδοχής δημοτικού σχολείου του Πειραιά, την Άνοιξη του 2019. Η ερευνήτρια-εκπαιδευτικός μέσω συμμετοχικής παρατήρησης και ερευνητικών ημερολογίων συνέλεξε τα δεδομένα και αναστοχάστηκε πάνω στα αποτελέσματα κάθε κύκλου έρευνας. Συγκεντρώθηκαν επίσης ποιοτικά δεδομένα που προέκυψαν από τη συζήτηση της ομάδας εστίασης των μαθητών σχετικά με τις αντιλήψεις τους για τη νέα πρακτική.Τα ευρήματα έδειξαν ότι η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία μέσα στο πλαίσιο της Πολιτισμικά και Γλωσσικά Ανταποκρινόμενης Παιδαγωγικής είχε θετικές επιδράσεις στους εκπαιδευόμενους όσον αφορά την εμπλοκή τους στην μαθησιακή διαδικασία, καθώς έδειξαν αυξημένα κίνητρα, οι διαπροσωπικές τους σχέσεις βελτιώθηκαν, ενώ όλοι δέχτηκαν τη νέα πρακτική χωρίς σοβαρούς δισταγμούς. Εκ μέρους των μαθητών, όλοι σχολίασαν θετικά τα πολλαπλά υλικά, την παιγνιώδη φύση των δραστηριοτήτων καθώς και την πολιτισμική και γλωσσική συνειδητοποίηση που προωθήθηκε. (EL)
The present action research examines the impact of Differentiated Instruction and Linguistically Appropriate Practice on migrant students’ education. Drawing on data from the academic work of many scholars (Tomlinson, Santamaria, Valiandes, Sfyroera, Chumak-Horbatsch), the effect of mixing the two practices in the learning process and students' perceptions on using the new practice are examined.In the context of this research, seven students of migrant background (10-12 years) participated in an intervention of five research cycles. The research was conducted in a Reception Class of an Elementary School of Piraeus, in Spring 2019. The researcher-educator through participatory observation and research diaries collected the data and reflected on the results of each research cycle. Qualitative data from the focus group discussion of students about their perceptions of new practice were also collected.Findings showed that the blending of the two approaches had positive effects on learners in terms of engagement as they showed increased motivation, their interpersonal relationships improved impressively, while they all accepted the new practice with no serious disinclinations. From the students’ perspective, they all positively commented on the use of multiple materials, the playful nature of the activities as well as the cultural and linguistic awareness promoted by the intervention. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Action research (EN)

έρευνα δράσης (EL)
μετανάστες μαθητές (EL)
γλωσσικά κατάλληλη πρακτική (EL)
Διαφοροποιημένη διδασκαλία (EL)
culturally and linguistically diverse students (EN)
linguistically appropriate practice (EN)
action research (EN)
Differentiated instruction (EN)


Διάλογοι! Θεωρία & Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης

Αγγλική γλώσσα

2020-12-22


ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ - School of Early Childhood Education Faculty of Education, AUTH (EL)

2459-3737
Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης; Τόμ. 6 (2020); 159-208 (EL)
Dialogoi! Theory and Praxis in Education; Vol. 6 (2020); 159-208 (EN)

Copyright (c) 2020 Sophia Dimadi & Magdalini Vitsou (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.