Επίδραση του Σχολικού Συστήματος Προώθησης Θετικών Συμπεριφορών στη συλλογική αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2022 (EL)

Επίδραση του Σχολικού Συστήματος Προώθησης Θετικών Συμπεριφορών στη συλλογική αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών (EL)
School-Wide Positive Behavior Support effect on collective teacher efficacy (EN)

Goutas, Theodoros

Η αποτελεσματική εφαρμογή του ΣΣΠΘΣ απαιτεί τη συνεργασία των εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία κανόνων κοινωνικής συμπεριφοράς των μαθητών. Η έννοια της συλλογικής αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών σχετίζεται με το επίπεδο συνεργασίας τους, τις στρατηγικές διδασκαλίας που εφαρμόζουν και την πειθαρχία των μαθητών στο σχολείο. Σκοπός της εργασίας ήταν η διερεύνηση της επίδρασης του ΣΣΠΘΣ στη συλλογική αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών. Στην έρευνα συμμετείχαν 265 εκπαιδευτικοί (131 πειραματικής ομάδας και 134 ομάδας ελέγχου) από 30 δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (15 πειραματικής ομάδας και 15 ομάδας ελέγχου. Οι εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν την Κλίμακα Συλλογικής Αποτελεσματικότητας Εκπαιδευτικών (Collective Teacher Belief Scale). Πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι ανεξάρτητων και συσχετισμένων δειγμάτων και ανάλυση διακύμανσης ενδοομαδικών και διομαδικών διαφορών σε δύο μετρήσεις: πριν και μετά την εφαρμογή της παρέμβασης. Δεν προέκυψαν σημαντικές διαφορές μεταξύ των ομάδων πριν την παρέμβαση, ενώ αμφότερες οι ομάδες βελτίωσαν τις επιδόσεις τους με την πάροδο του χρόνου. Ωστόσο, συγκριτικά με την ομάδα ελέγχου, η πειραματική ομάδα βελτίωσε σε μεγαλύτερο βαθμό τη συλλογική αποτελεσματικότητα, ως συνέπεια της θετικής επίδρασης της παρέμβασης. Τέλος, παρατηρήθηκαν σημαντικές, μικρής έως μέσης ισχύος, κύριες επιδράσεις της παρέμβασης και της ομάδας στη συλλογική αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών της πειραματικής ομάδας. (EL)
School-Wide Positive Behavior Support (SWPBS) effective implementation requires teachers to cooperate to teach a common set of social behavior rules for students. Teachers’ collective efficacy is related to their level of cooperation, their teaching strategies, and students’ discipline at school. The purpose of this study was to investigate the effect of SWPBS on teachers’ collective efficacy. 265 teachers (N experimental = 131 and N control =134) from 30 schools (n experimental = 15 and n control = 15) took part in the study. Participants completed the Collective Teacher Belief Scale. Independent samples and paired-samples tests, as well as mixed between-within subjects analysis of variance with two repeated measures were conducted (before and after the intervention), to assess its impact on participants’ collective efficacy. No significant differences were observed between the two groups’ collective efficacy before the intervention and both groups improved their collective efficacy after the intervention. However, the experimental group significantly improved its overall score because of the positive effect of the intervention. Finally, time and group factors had significant main effects of small to medium size on collective efficacy of the experimental group. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

Σχολικό Σύστημα Προώθησης Θετικών Συμπεριφορών (EL)
εκπαιδευτικοί (EL)
πρωτοβάθμια εκπαίδευση (EL)
συλλογική αποτελεσματικότητα (EL)
School-Wide Positive Behavior Support (EN)
teachers (EN)
collective efficacy (EN)
primary education (EN)


Διάλογοι! Θεωρία & Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης

Ελληνική γλώσσα

2022-12-12


ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ - School of Early Childhood Education Faculty of Education, AUTH (EL)

2459-3737
Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης; Τόμ. 8 (2022); 262-284 (EL)
Dialogoi! Theory and Praxis in Education; Vol. 8 (2022); 262-284 (EN)

Copyright (c) 2022 Θεόδωρος Γούτας (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.