The role of school leadership in relation to conflict management at school:: A survey based upon five empirical researches

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΑ.Δ.Α.)   

Αποθετήριο :
Dia-noesis – A Journal of Philosophy   | ΕΚΤ eJournals   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



The role of school leadership in relation to conflict management at school:: A survey based upon five empirical researches (EN)

Manolis, Kyriakos

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2024-05-18


The role of the manager is decisive in terms of the effective or non-effective management of conflicts, as through the techniques he chooses to use and many times through the leadership style he chooses to apply, he will influence the attitudes and perceptions of teachers towards disagreements and consequent conflicts. (EN)


conflict management (EN)
school culture (EN)
administration (EN)
empirical research (EN)
school management (EN)
resolution strategies (EN)
school leadership (EN)

Αγγλική γλώσσα

Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (EN)


2459-413X
2732-7507
dianoesis; Vol. 13 (2022): Thomas Hobbes: Individualism, Freedom, Sovereignty; 189-198 (EN)

Copyright (c) 2024 dianoesis (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.