The natural gift in Rousseau’s politics and educational theory

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΑ.Δ.Α.)   

Αποθετήριο :
Dia-noesis – A Journal of Philosophy   | ΕΚΤ eJournals   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



The natural gift in Rousseau’s politics and educational theory (EN)

Tsampazis, Nick

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2024-06-23


Rousseau’s theoretical treatment of natural talent exhibits two distinct tendencies. The first draws inspiration from the primitive, wholly natural existence of early humans before the advent of civilization. In contrast, the second tendency is grounded in the concept of nature as an ontological foundation for authenticity within the context of alienated civilization of his time. The first perspective is defined by suspicion towards natural talent because it runs counter to the model of elementary egalitarian naturalism inherent in the genuine state of nature. In this view, any exceptional abilities or talents disrupt the inherent equality of primitive existence. Conversely, the second tendency celebrates natural talent as a rare expression of untouched nature within the confines of civilized society. Such talents possess the potential for liberation and redemption, serving as a counterbalance to the alienation that pervades modern life. (EN)


civilization (EN)
nature (EN)
talent (EN)
authenticity (EN)
state of nature (EN)
alienation (EN)

Αγγλική γλώσσα

Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (EN)


2459-413X
2732-7507
dianoesis; Vol. 15 (2024): Leadership: charisma, power, and freedom; 139-152 (EN)

Copyright (c) 2024 dianoesis (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.